Op weg naar vakantie of niet??? - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Op weg naar vakantie of niet??? - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Op weg naar vakantie of niet???

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

20 November 2008 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo Allemaal,

Natuurlijk loop ik weer een beetje achter de feiten aan. Ik zal het echter toch een beetje chronologisch vertellen, zodat als ik later heel erg groot en oud ben en ik de verhalen zelf terug lees ik het nog een beetje begrijp wat ik allemaal gedaan heb en waar ik allemaal geweest ben.

Na Turkije eerst lekker lang in NL gebleven. Was effe heerlijk. Nou ja lang, 6 weken. Maar voor mij was dat lang. Daarna zou ik nog een maand naar Turkije gaan. Naar Side. Leuk, daar was ik nog niet geweest. Het was echter niet zo leuk. Er moesten daar veel dingen veranderen, de meiden die daar zaten, stonden daar echter niet voor open. Vervroegd terug gekomen en toen weer heerlijk gewerkt in kinderdagverblijven in NL. Heel leuk, ook wel vermoeiend omdat het elke keer weer ergens anders is.

Wat ook dichterbij kwam was de reis naar de Baltische staten!!! Heerlijk samen met Nick echt op vakantie. Een week trekken door Litouwen, Estland en Letland!!! Heerlijk! Lekker de boekjes en folders en internet doorgelezen. De 20e zou de reis gaan beginnen.
Nou en hoe…..

Donderdag ochtend, 20 Nov, iets voor 7 uur met de auto naar Schiphol. We zouden het makkelijk halen hadden we uitgerekend…..maar ja waar we geen rekening mee hadden gehouden (samen met de rest van Nederland) is dat er wel eens ongelukken gebeuren en daardoor iedereen dezelfde route moest volgens als wij. We zouden eigenlijk om half 8 op Schiphol aan moeten komen in te checken…..echter om kwart over 8 was het nog maar de vraag of we überhaupt Schiphol gingen bereiken. Ik met mijn fantastische kennis van de Nederlandse wegen was een ware steun in de auto qua tips geven waar we er nog af zouden kunnen en weer de weg op zodat we die K..file konden ontwijken…. Uiteindelijk 5 over half 9 Schiphol bereikt en snel naar de incheckbalie gegaan. We hadden geen 10 minuten later moeten komen want dan was de balie dichtgegaan….Maar, we hadden het gehaald gelukkig….!!! Heerlijk, de vakantie kan beginnen, we konden op weg naar Vilnius via Praag.

Tijdens het lopen naar de gate kwamen we erachter dat ons vliegtuig al 20 minuten vertraging had. Met een overstaptijd van maar 3 kwartier in Praag is dat niet zoveel. Uiteindelijk nog meer vertraging voordat we daadwerkelijk in de lucht zaten…en tja, gaan we het dan nog wel halen. We wisten gelukkig naar welke gate we daar moesten, maar ja, eerst nog een keer door de douane….riem uit, schoenen uit, laptop helemaal uit zijn verpakking….en dat met het gevoel, jongens schiet eens op…..ons vliegtuig gaat er vandoor….

Aangekomen bij C5, we konden zo doorlopen het vliegtuig in……HIJ STOND ER NOG!!! Heerlijk. Het was wat gehaast allemaal, maar alle vluchten gehaald….nu dan echt op weg naar Litouwen, de vakantie kan beginnen!!

Groeten
Anous

• 21 November 2008 - 15:01

Miranda:

nou de reis is in iedergeval begonnen. nu lekker genieten.

x miranda