Ik leef nog, hier wat foto's - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Ik leef nog, hier wat foto's - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Ik leef nog, hier wat foto's

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

23 Maart 2009 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,


Eindelijk ben ik daar weer. Het mocht ook wel weer eens, hoe lang is het inmiddels geleden???
Er is natuurlijk hier heel veel gebeurt, maar toch ook weer heel weinig. Natuurlijk ziet elke week hier er hier het zelfde uit maar is hij toch weer anders door de kinderen die je krijgt. Wat heb je veel soorten en maten in kids. Je hebt natuurlijk de algemene splitsing tussen de Duitsers, de Nederlanders en de Ieren/Engelse. De Duitse kids zijn over het algemeen prima te doen. Het is voor ons natuurlijk makkelijker om NL te spreken, maar na een weekje begrijpen die kids mijn Duits Nederlands prima. Dan heb je natuurlijk de super Nederlanders. Dat wil ik altijd wel hebben. Weet niet waarom maar die krijg ik ook altijd wel! Zou ik het dan qua Duits tijdens het BOBOpraatje zo slecht zijn??? De kids doen toch altijd wat ik wil, zelfs als we ons gaan verstoppen voor BOBO…..De Nederlandse kids zijn (bijna) altijd leuk…..daar heb ik echt het hele seizoen al heerlijk van genoten, en hoop op nog een paar weken leuke kinderen. Dan heb je ook nog de groep Ieren en Engelse. Dat is vaak wel een geval apart. Ik kan dit jaar niet erg spreken uit ervaring (gelukkig) maar deze week heb ik er 1 en meester Frans heeft er ook 1…..die kids zijn vaak echte gummiberen. Nog nooit heb ik zulke flexibele kinderen gezien. (of ze zijn heel dik) Zorg maar eens dat die blijven staan en een pizza maken, soms bijna onbegonnen werk!! Wat ze dan wel weer hebben is dat ze (ik heb natuurlijk vaak tot altijd de kleintjes) erg lief, leuk en aandoenlijk zijn…..Daarom, ik geloof dat ik nu mijn eerst heb ongeveer dit seizoen, en no way dat ik em weggeef!!!!! Peter, mijn lieve kleine Ier!

Ik zal nu in het kort weergeven wat voor klasjes ik heb gehad afgelopen weken, het is wel weer even diep graven, maar daarom hou ik het ook kort. Wat misschien lees technisch ook wel beter is, want voor buitenstaanders is hier elke week wel het zelfde! Zondag de eerst werkdag, spannend waar ga je beginnen. Al is dat voor mij niet zo spannend, of een mooi groen tapijtje of kids die 1 jaar geskied hebben en net aan een pizza maken kunnen! Maar als je het grote voordeel daarvan in ziet, ze zijn nog erg klein en lief en enorm kneedbaar!!!!


De klasjes die ik heb gehad in een vogelvlucht en tot waar ik ben geëindigd!

Klasje 2 weken voor de krokus vakantie: Samen met Marit op maandag begonnen met een groepje. De dag erna het al gesplit. Er was toch echt een te groot verschil! Ik heb Marit met de goede verder laten gaan, omdat ik wist dat ik de week erna zou gaan skien! Met de groep die ik had ben ik vrijdag uiteindelijk geëindigd bij de sleeplift.

Klasje 1 week voor de krokus. Ik had een heerlijke week voordat de krokusvakantie begon! De privékinderen van vorig jaar kwamen terug. Juul, Roos en Mees. Ze konden al skien dit jaar. Ik heb me dus echt even in moeten lezen hoe en wat ik ze zou gaan leren deze week. Maar absoluut enorm genoten van ze tijdens de skiles. EN niet alleen tijdens de skiles. Ook heerlijk geborreld me de ouders en opa en oma. Was erg gezellig. We hebben zelfs heerlijk gezwommen in hotel POST! Dat was echt helemaal super. Je hebt daar een buitenzwembad, waarbij je uitkijkt over de Moos en heerlijk in het water ligt! Een sneeuwbal gevecht met zo’n achtergrond, wie wil dat nou niet?!!!!!
De laatste avond hebben we nog heerlijk met hen gegeten! Het was echt een onvergetelijke week! In Nederland gaan we zeker langs Lutjebroek!

1e week krokusvakantie, hier echt naar uitgekeken. Hoe kan het ook anders. Kai en Esmee zouden komen deze week. Ik heb zelfs mijn baas een sms gestuurd (die 2 kids zaten vorig jaar ook bij mij dus konden al een beetje skiën!) of het mogelijk was een groep te krijgen bij de grote loopband. Gelukkig kon dat! Heerlijk was het weer om Kai en Esmee erbij te hebben! Sowieso was de groep erg super. Een hele NL groep, wat voor mijn taal natuurlijk helemaal prima werkt! We zijn geëindigd bij de 4-zitter. Wat ook nog eens goed ging. Zelfs de wedstrijd bij de sleeplift gehouden met tijden. (of dat nou zo slim was???) Misschien is mijn NL dan toch niet zo duidelijk?? Je moet natuurlijk tussen 2 blauwe en rode vlaggen door skiën…..maar mijn kids nemen dat dan weer letterlijk. De vlag staat met 2 stokken in de grond en ze skiën tussen die 2 stokken door….BIJNA KNAP!!!!!!

2e week krokus, Ik had verwacht dat ik op een teppich moest beginnen, maar gelukkig bestaan er ook nog verrassingen. Ik was nog nergens ingedeeld en was informatie aan het geven. Op een gegeven moment, paar minuten voor tien wordt ik geroepen, ANOUS, dit is jou groep, en ik zie ineens heel veel kinderen staan bij de grote lopende band. Samen met iemand anders moest ik de groep in 2en delen. Toen ben ik wel even gemeen geweest. De helft van de groep was nl aan het huilen en de andere helft was stil….toen heb ik snel de hesjes omgedaan bij de niet huilers…..Het was weer een hele groep NL, heerlijk. En dit keer ook echt met de kleine kids erbij. We zijn geëindigd bij de gondel. Zelfs met een 3 ½ jarig meisje. Das toch iets om trots op te zijn!

DE KROKUS week is voorbij maar het zou als het goed nog wel druk zijn, de Duitsers zouden nl nog vakantie hebben. (vorig jaar was het toen nl nog heel erg druk!) Ik mocht in ieder geval weer op zondag beginnen. Het was niet zo druk als vorig jaar. Ik begon weer op een teppich (was weer effe wennen na 3 weken) De eerste dag op een teppich is altijd zwaar qua kinderen die huilen. Los van dat gebeuren waren er ook 3 vreemde Duitsers in mijn groepje…..Dit keer weer 2 tweelingen in mijn groepje. Helaas, niet net zo als de eerst keer heb ik ze bij elkaar weten te houden. We zij geëindigd met dit groepje bij de gondel. Daar kon ik weer van stal over mijn BOBO-praatje…..Als je nl met de gondel naar boven gaat kom je langs een meer was ze water uit tappen voor de sneeuwkannonen. Mijn praatje luid dan dat daar de echte BOBO leeft. (ze hebben het nl al lang door dat het een verklede pinguïn is die rondloopt op de sammelplatz met schoenen). Maar de echte BOBO is bang voor mensen en die zwemt en eet in dat meer…..als je goed kijkt terwijl je heel stil naar boven gaat met de gondel, kan je em zien…..ik geloof dat iedereen in mijn groepje BOBO wel heeft zien zwemmen in dat meer!!!

De weel erna zou een rustige week worden, Huubje kwam er dan ook meteen mee op zondag morgen dat ik een kindje van 3 jaar privé had. Was helemaal prima. Ze had maar halve dagen geboekt…..was voor mij uiteindelijk ook wel eens lekker. Een beetje vrij. Op zo’n moment kom je er achter dat je eigenlijk al 13 weken achterelkaar alleen maar aan het werk bent...das best lang! Meisje wat ik had was heel lief. We zijn geëindigd bij de grote loopband. Volgend jaar komt ze met Pasen weer terug en dan willen ze me weer boeken, das al een goed vooruitzicht!

Ik mocht afgelopen week weer beginnen op een teppich. Er was niet zo heel veel loos, dus gingen we het goed scheiden. Ik de kleine kids op een tapijtje. Was een erg gevarieerd groepje wat ik had. Er zaten wat NL tussen, en Belg, 2 Duitsers, 1 gummi Iers en 2 Polen….Nou dat heb ik geweten…..ongelofelijk, wat hebben die een energie gekost……weer een 2-ling. De eerst keer dat ik maar 1 tweeling in mijn klasje had zitten. Nou ze zaten er voor dubbel. Natuurlijk was er het taal probleem, maar het grootste probleem was nog dat ze bang waren als ze hun pappa en mamma niet zagen…..Ik weet niet hoe ik ze het heb geleerd….(denk dat ze ook wel wat NL kunnen inmiddels) maar ik heb het voor elkaar weten te boksen dat ze een pizza kunnen en dat ze bij de grote loopband naar beneden kunnen. Bij de touwlift begon het feit al te komen dat pappa niet helemaal meer mee kon met alles…..(alvast een voorbereiding op de sleeplift???) Bij de sleep ging pappa ook mee skiën. Moest ook wel, want als pappa niet in beeld was schreeuwde ze de heleboel bij elkaar! Maar ja, hoe leg je uit in z’n Pools dat je in een rijtje moet skiën. Hadden we al 2 uur lang geoefend bij de touwlift en toen ging het ook maar 2 x goed. Ik heb touw mee genomen. Ik zelf een touw omgeknoopt, die moest diegene achter mij vasthouden, die had ook een touw om en dat moet diegene daarachter vast houden….dat later weer omgewisseld. Zo was het principe in een slang skiën wel duidelijk. Of dat altijd in praktijk werd gebracht……NEE……maar toch, die vrijdag hebben we in een slang van 4 kids met verschillende oefeningen naar beneden geskied vanaf de sleeplift! Was helemaal trots op mezelf. De Polen waren ook helemaal blij, volgend jaar komen ze weer terug!

Deze week, van 23 maart, zou het al heel rustig worden. Veel hotels zouden de deuren al sluiten en er zouden ook weinig kinds zitten in HET kinderhotel Alpenrose. Met gevolg, er waren maar 18 aanmeldening afgelopen zondag bij de skischool. Er zijn dan ook maar 5 kinderskileraren aan het werk. Ik mag erg in mijn handen knijpen dat ik daar ook nog bij hoor….De rest van de personen bij ons in huis is vrij…volgende week schijnt het nog rustiger te worden….Afwachten of ik dan werk heb. Daarna komt de paasvakantie er weer aan.

Los van alle gezelligheid die we hier al hebben zijn er ook nog allemaal gezellige mensen langsgekomen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat de gezelligheid vooral dit jaar van Nick zijn familie en vrinden kwam. Zoals in het vorige bericht al naar voren kwam, kwam eerst zijn broer met vrienden langs, heel gezellig en alles overleefd. Daarna kwamen er nog 6 vrienden en een oom en tante langs. Ook heel gezellig. 4 van de 6 vrienden waren beginners en die kregen les van Engelbert! Was heel leuk om te zien, en vooral om Engelbert te horen!!! Ze hebben het goed geleerd en met recht een BOBO-medaille verdiend!!!! We zijn ook heel blij met de foto’s en vooral de video (heerlijk om Engelberst zijn Engels te horen!!!) Was een erg leuke week!!!! Daarna kwam de krokus eraan en was het de beurt aan Leny, Karin, Max en Sjors. Los van de hele drukke week was het wel heel erg gezellig! De jongens hebben zelfs nog een paar dagen skiles gevolgd! Hoop dat ze volgend allemaal weer komen! Was toch wel erg gezellig! Was ook leuk te zien dat Max wist te goochelen dat de foto’s op hun grote tv zichtbaar waren….zag ik mezelf skilies geven…. Ze waren nl langs me geskied zonder dat ik hun gezien had. (en ze hebben me gewoon rustig staan fotograferen!) Het was toen weer geheel duidelijk tijdens het lesgeven, ik zie nix anders dan groene hesjes….totaal gefocust!
Na hun had Bram besloten dat hij toch nog een weekje graag wilde skiën..DUS hij kwam hij gezellig nog een keer langs!! Toen heb ik in ieder geval meer van hem kunnen genieten, qua apres skiën in ieder geval, (ik moest daaromheen natuurlijk gewoon lesgeven) en lekker uit eten gegaan! Was ook een gezellige happening! Hoop em zeker volgend jaar weer te zien! (maar Bram, wat hoor ik nu??????????? Wordt jij volgend jaar onze collega???? Lijkt me gezellig! Kan je het skilerarenhuis aan of ga je in een eigen kamer?!!)

Het weer, das ook iets groots hier…..Vooral omdat ik daar erg mee bezig en! Ik heb hier een weerstation, waarop we een beetje het weer kunnen volgen…..en ik heb een nieuwe gekocht voor thuis…..maar ja, ik kan wel een weerstation hebben, ik kan het weer daar natuurlijk niet mee sturen…Helaas….de maand Februari, vorig jaar hadden we nog 21 zonnige dagen gehad. Dit jaar, helaas voor ons, hebben we maar 6 zonnige dagen gehad in de maand Februari. Sneeuwtechnisch gezien is dat natuurlijk helemaal top. Het hele dorp is dan ook nog totaal wit (en er wordt dit weekend weer veel nieuwe verse sneeuw verwacht!), maar ja, lesgeven in het zonnetje is natuurlijk ook geen straf. We hebben er net 4 dagen van kunnen genieten, inmiddels kan ik iedereen vertellen, het is heerlijk!!!!! Je staat gewoon met je skibroek (die wel warm is) en een t-shirtje les te geven. (dus je krijgt ook een bruine hals en nek!)Nou das nog eens goed thuis komen, kan je skibril wegwerken en heb je niet alleen een bruine harses maar loopt het nog een beetje door tot je nek!!
Misschien wel weer de laatst skiwedstrijd in korte broek dit jaar????

Afgelopen zaterdag was er qua schoonmaken niet heel veel, waardoor ik vroeg klaar …We hadden die dag daarvoor al een snowboard gehuurd, dus daar gingen we…..samen met Marit en Natasja….In het begin was het natuurlijk even stuntelen en klooien. Ik heb 5 of 6 jaar geleden wel was lesjes gehad, maar moest zekers effe inkomen! (de sleeplift die had ik sowieso nog nooit gedaan..) wat een beleving! Maar uiteindelijk waren wij echt toppers en hadden na 4xsleepift genoeg van dat ding en gingen naar de stoeltjes lift….die hebben we zelfs al 4x genomen!!!! Het ging echt goed, we zijn enorm trots op ons zelf. Aankomende zaterdag hoef ik niet te schoonmaken (ook een keer heerlijk, rustig samen wakker worden (om half 7 uit ons zelf) en dan lekker een filmpje kijken!!!! En dan heerlijk snowboarden!! We worden er echt nog een keer goed in! (alleen hopen we dus wel op mooi weer……helpen jullie mee hopen!!!!!!!)

Natuurlijk hebben wij weer post van jullie gehad, nog steeds altijd welkom hier! Het leukste wat je hier in de vroege morgen kan gebeuren is dat je opperbaas heel hard je naam over de sammelpltz roept en dan verteld dat hij post voor je heeft…vaak genoeg wordt ik nu vaak verblijdt met een koude koe….Ik weet het, het klopt niet, maar dan roept hij me naar voren, ik helemaal blij…….Of ik dat even aan die en die wil geven…..OK! Maar we gaan nu onze laatste maand in, en aangezien de post hier toch echt 3 maar misschien wel 6x zo traag is als wij gewend zijn, moeten wij voor de laatste maand opzoek naar een andere oplossing….Maar we hebben er 1!!! Alle post mag naar de mamma van Nick!!!! Dan hebben we weer allemaal leuke, spontane nieuwe berichten en verrassingen als we thuiskomen!!! Das natuurlijk ook een mooi vooruitzicht!!!! Dus VAN AF NU, ALLE POST STUREN NAAR:
NICK EN ANOUS VAN BEEK
BOEKENBURGLAAN 184
2215 AH VOORHOUT
NEDERLAND

Wij kijken ernaar uit!!!!!!!!!! Alvast bedankt!

We gaan nu onze laatste maand in, heerlijk gevoel, er is nu ook nog wel wat loos, maar de komende 2 weken schijnt het erg stil en verlaten te gaan worden….en dan, dan is het ongeveer 2 weken Pasen hier……(daar doen de Belgen dan weer aan!!!, mooi das nog werk voor ons!!) maar de komen de 2 weken moeten we nog door zien te komen! Dan wordt het stil en rustig. De liften blijven hier open tot 19 April, zoals alles er nu uitziet gaan Nick en ik samen na 19 April nog even heerlijk relaxen en er een midweekje op uit in Salzburg!!!!! Even bijkomen van het hele seizoen en die stad bekijken! Dus wann we precies thuiskomen is nog niet helemaal duidelijk….we houden jullie op de hoogte!

Voor nu was het toch al een behoorlijk bericht dus ik zal jullie niet verder lastig vallen!!!
Jullie weten van de post en reacties op het bericht zijn altijd welkom!!

Wij wensen jullie een vrolijk en zonnig voorjaar toe, wij hopen op hetzelfde!!!! We gaan voor de top zonuren van maart!!!!

XX X Anous


Geniet van de foto's

  • 23 Maart 2009 - 20:27

    Leny:

    Nou dat was de moeite waard een heel verhaal.
    Maken jullie er nog maar een paar leuke weken van.
    Groetjes tot in Voorhout

    Leny

  • 24 Maart 2009 - 08:07

    Miranda:

    Hey, dat was een lang maar leuk verhaal. Zo leuk dat ik misschien volgend jaar ook wel eens op wintersport wil gaan. Hier alles ook goed. Lekker aan het werk ook met de kids. Heb het er prima naar mijn zin. Lijkt me leuk om eens af te spreken als je weer in Hollanda bent. gr.en nog veel plezier daarzo.

    Miranda D

  • 03 April 2009 - 19:08

    Greet:

    Leuke verhalen en ook erg leuke foto's.
    Nog een paar weken werken en genieten en dan zien we jullie weer in Voorhout.
    Ook veel plezier in Salzburg toegewenst. Daar zijn wij in onze vakantie ook een dagje geweest: leuke stad!

    Groetjes Greet

  • 04 April 2009 - 15:04

    Rebec:

    Echt super, die foto's, bonus!! en met mijn getrainde oog moet ik mijn complimenten geven over nick z'n geslaagde skispring-landing, hehe!!tot donderdag!!
    xx, RR

  • 09 April 2009 - 12:23

    Hans:

    Nous,

    Wat een mooie verhalen allemaal. Hoop dat je de komende weken ook nog een beetje wil lukken en dat je van wat beter weer kunt gaan genieten! Nog veel plezier!

    Volgens mij had je afgelopen zondag nog heel lief gebeld maar was bezig met t-dansen op rood wit na één van de mooiste wedstrijden in mijn tijd met rood-wit die we met 3-2 wonnen van HDM. Zaterdag tegen Voordaan, ik zal je de score doorsmsen.

    X
    Je broertje

  • 12 April 2009 - 21:07

    Oad:

    Hey, veel plezier nog in Lermoos en in de sneeuw. Geniet van jullie trip naar Salzburg en ik zie jullie in nederland (is hier ook niet zo slecht :) )
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 77730

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: