2e bericht uit Lermoos en de hartelijke groeten!!! - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu 2e bericht uit Lermoos en de hartelijke groeten!!! - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

2e bericht uit Lermoos en de hartelijke groeten!!!

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

28 Januari 2009 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,

Hier ben ik weer, beter en wel! Alleen het hoestje is er nog, maar dat zal nog wel even blijven. De medicijnen die ik van de dokter had gekregen deden wonderen! Was wel fijn, want na 4 dagen thuis zitten had ik het wel gehad met het nix doen. Als je hier officieel ziek bent haal je een krankmelding (een melding dat je ziek bent) en dan mag je dus ook meteen niets. Dus met het mooie weer skiën zat er niet in toen de medicijnen eenmaal aangeslagen waren. Donderdag ziek geworden, zondag begon er weer een nieuwe week. Toen nog niet begonnen. Maar maandag wel. Het was ook mijn laatste kans op werk die week. Het zou nl een hele rustige week worden. Er waren van ons huis ook al een mannetje of 5 vrij. Gelukkig kwamen er nog 4 kids zich melden op een teppich (totale beginners) dit keer ook zo klein dat ze echt niet wilde. Ik heb nog nooit zulke huilers gehad. Mar ja, dinsdag ging het al een stuk beter, wat kids heen en weer geschoven en nieuwe erbij gekregen en toen liep het prima. Uiteindelijk zelfs een klasje van 7 kids gehad. Ze waren niet echt bijzonder snel. Vrijdag ben ik uiteindelijk nog bij de sleeplift aangeland. Dat het hele jongen kinderen waren die niet altijd begrijpen wat je zegt werd weer duidelijk bij de eerste keer sleeplift. Er vielen er en paar uit, kan gebeuren, maakt niet uit, snel naar de zijkant kruipen en dan wachten tot juf je komt halen. Was voor een aantal deze week erg moeilijk. Het snel naar de zijkant (hadden we letterlijk geoefend) deden ze wel. Alleen het wachten tot juf er is niet. Gelukkig ging de 2e keer alles goed en begreep iedereen het. Was blij dat ik toch tot de sleeplift ben gekomen met ze en dat ik die week gewoon werk had en dat ik weer beter was. Uiteindelijk een prima geslaagde week.

In de afgelopen week op donderdag kwam Martijn ook bij mij in de groep. Dat is mijn held van vorig jaar. Ik had al contact met zijn opa gehad wanneer hij kwam. Ik ging er alles aan doen om hem in mijn groepje te krijgen. Dat was gelukt. En omdat hij er die week erna ook nog gewoon zou zijn, hield ik hem in mijn klasje en was dat het niveau van mijn klasje!!!! Dat betekende dat ik niet op de sammelplatz zou staan maar dat ik ume zou staan (bij de gevorderden kinderen!) Ik was gewoon vlag 2!!! (zo hoog heb ik nog nooit gestaan!) Ook die week zou het heel rustig worden. Ik had een groepje van 5 kinderen. Van de indeling klopte niet echt alles. Daarom die dag (zondag) met Patrick en Steve een aantal kinderen heen en weer geschoven zodat iedereen tevreden was. Heel leuk groepje gehad. Los van Martijn nog een lieve tweeling en ik had Marcel weer. Die had ik vorig jaar ook gehad. Dat is een Duits jongetje die in het Nederlands gekke pannenkoek kon zeggen. Hij herkende mij ook meteen toen hij kwam voor skiën. Dat vond ik wel heel erg leuk! Hij wist zelfs het woord Gekke pannenkoek ook nog. Dit jaar heeft hij het woord slappe appelflap erbij geleerd. Klinkt heel grappig. Du bist ein slappe appelflap. Afgelopen week erg veel varianten van het weer gehad. Het begon met bewolking waar later sneeuw uitgekomen is. Heerlijk maar wordt je wel nat van. Gelukkig hadden de kinderen daar niet veel last van en hadden ze allemaal een sneeuwbril. De dag erna was het wel droog maar waren de pistes niet geprepareerd. Geeft ook een leuk effect met kids van 4 en 5 jaar oud die tot hun knieën in de verse sneeuw skiën. Ik heb die dag erg veel sneeuwpoppen in mijn klasje gehad. Gelukkig bleven ze er zelf de lol van inzien (ook al waren ze helemaal moe toen ze beneden waren.) De dag daarna was er zoveel mist dat je echt helemaal niets zag. Dat werd dus in een kleine slang skiën om elkaar maar niet kwijt te raken. Dat was ook de eerste keer dat ik met de kinderen helemaal naar de top ging. Maar daar hebben ze op dat moment niet veel van mee gekregen. Dag daarna was het zicht weer helemaal terug, toen zijn we met zicht naar de top geweest. Het waaide toen al pittig, maar alles was nog te doen. Weer een nachtje verder, was de wind niet gaan liggen. Integendeel. Hij is zelfs zo hard gaan waaien dat alleen de 6 persoons stoeltjes lift en de gondel (die beide op dezelfde punt uitkomen) alleen open waren. Verder naar boven kon je niet. (reken maar uit, iedereen skiën op het zelfde stukje, lekker druk!) Dat was vrijdag, de laatste dag van het lesgeven. Ik had die middag nog maar 3 kinderen. Toen een officiële pauze genomen. Een volwassen pauze. We zijn net als alle volwassen wat gaan drinken in het (enige) restaurant wat bereikbaar was. Was erg gezellig. Nu afwachten wat het weer volgende week gaat brengen. Ik sta vast heel vertrouwd weer gewoon op de sammelplatz!

Afgelopen week was er ook familie van Nick. Zijn broer Bram samen met 2 vrienden Dennis en Wilco. Nick was die week vrij, die kon dus heerlijk skiën met hen. Ik was gewoon aan het werk en had weer kinderdisco. Ik ben dus maar 3 x mee wezen apres skiën. Wat wel erg gezellig was!!! (ik was soms die dag erna wel wat moe, maar dat hoort er dan weer bij!)

Voor iedereen die al post heeft gestuurd, ONTZETTEND BEDANKT!!!!! Is altijd leuk om post te ontvangen. Het is nu dus niet zo van oohh ze hebben het al gehad we hoeven niets meer te sturen….NEEEEEEE, wij willen nog meer post! We wachten vol spanning af wat het ons weer gaat brengen!

Vandaag was het zaterdag, heerlijk effe een dagje geen skiles geven. Wel gewerkt, ik maak nl (nog steeds) schoon in een appartementen complex. Mocht vanochtend om 8 uur beginnen in plaats avn half 8, dat was wel effe lekker (zeker na het afscheids après-skien van Bram, Dennis en Wilco!) Verder helemaal niets gedaan. Lekker samen boodschappen en een beetje kneuteren in je kamer. Dat is ook wel eens fijn! Morgen zondag, weer de eerste dag van de week. Ik ben niet zo zeer benieuwd wat voor werk ik krijg en of het al wat drukker wordt. Ik ben vooral benieuwd naar het weer. (skiën in de regen is zo vervelend!) Maar ja, als je ergens geen invloed op hebt is het wel het weer. Afwachten dus maar!

Dit was het voor deze keer. Niet zoveel nieuws. Maar alles gaat nog goed hier en alles is gezellig!!
Tot de volgende keer

Groeten Juf Anous
X

Hier nog effe een klein stukje over deze week….het is echt fantastisch!!!!!
Ik mocht beginnen op een teppich, het zou heel rustig worden (terwijl ik dacht dat het druk werd…) en we zouden even rustig afwachten hoeveel NL en buitenlanders er zouden komen…..
Al snel bleek dat er genoeg NL waren voor een tapijtje! HOERA! Een NL groep. Het is vandaag woensdag en ik heb nog steeds 10 NL en 1 Belg. Tot mijn spijt 1 onwijs lief meisje af moeten staan, maar ze was ook pas 3 en kon gewoon nog geen pizza….dus kon haar echt niet houden, De groep ide ik nu heb, helemaal top[!!!!! Wil ik elke week wel. Wij zijn de groene slome slakken (we hebbe nl groene hesjes en op die manier doen en langzaam skiën met een pizza) en we sluiten altijd af met wie zij nde beste….WIJ!!!!!! Heerlijk is het deze week. Morgen de wedstrijd….het gaat erom of ze een mooie pizzapunt en mooie bochten maken!!!!
Is weer effe genieten, en als ik dan het weerbericht kijk…..is en blijft het genieten!!!!! Zon en weer wat kouder…..blijft gewoon top!!!

Zaterdag komen er allemaal vrienden van Nick dus wordt het weer een gezellig weekje. Waarschijnlijk moet iedereen gewoon weer 3 weken wachten op het volgende bericht…..maar geen bericht is goed bericht!!!

Lieve groeten Anous

  • 29 Januari 2009 - 13:52

    Leny:

    Zo dat was een heel verhaal.
    Leuk om te lezen blijf ik een beetje op de hoogte van jullie belevenissen daar.
    Hopelijk blijft het mooie weer een beetje aanhouden.Zou wel leuk zijn voor Marthijn,familie en vrienden.Ons zie je over 2 weken.
    Groetjes aan allen Leny

  • 31 Januari 2009 - 20:55

    Greet:

    Leuk om te lezen wat jullie zoal doen daar. En leuk dat er zoveel familie bij jullie op vakantie komt.
    Wij helaas niet dit jaar (we konden geen reisorganisatie vinden met een langlaufvakantie bij jullie in de buurt)
    Misschien volgend jaar!!
    Blijf schrijven, ik vind het leuk om te lezen.
    Leuke foto van Nick in zijn show-pak!!

    Groetjes Jacques en Greet

  • 01 Februari 2009 - 19:39

    Frans!!:

    Mooie foto's Anous en het is nu gezellig met de vrienden van Nick

    groet Frans

  • 03 Februari 2009 - 20:50

    Petra :

    Hallo Anous,

    Leuk om je verhaal te lezen. Martijn heeft de foto's van de vakantie laten zien op school en volgens hem is hij een hele goede skier. Bedankt voor alle aandacht die je aan Martijn en alle andere kinderen geeft.

    groeten van Martijn, Dagmar, Erik en Petra

  • 04 Februari 2009 - 11:14

    Sindy :

    Hee mop,

    Klinkt weer als een errugh gezellige vacance ehhh werk!
    Kan ik Nick zijn outfit niet ff lenen voor de carnaval? ;-)

    Geniet lekker daar, hopelijk heb je nog veel lekkere sneeuw, een zonnetje en heel veel apres-ski!

    Groeten uit Villa Zwanenburg!

    Dikke kus,

    Sindy

  • 18 Maart 2009 - 10:48

    Robbert Te Riele:

    Anous,

    Ik heb nog foto's van Lotte en Jeroen (de tweeling) waar jij ook op staat (tweede week jan. 2009)

    Laat je email adres even weten, dan stuur ik ze op.

    reactie kan naar: pegasus25@zonnet.nl

    Groetjes,

    Robbert te Riele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 77740

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: