Terug in NL met 4 gouden aanwinsten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Terug in NL met 4 gouden aanwinsten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Terug in NL met 4 gouden aanwinsten!

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

04 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Inmiddels weer een NL en natuurlijk nog een laatste bericht.

De laatste dag in Salzburg was heerlijk. Het was heel mooi weer,wat de wandeling (die overigens nog een beste wandeling was) helemaal top maakte. Aan het eind van de dag nog effe gegeten bij het station en toen de trein in naar München. Op het moment dat wij vertrokken begon het net te regenen. Wat een timing!!

De treinreis ging prima,was ook nog gezellig. We zijn samen met Caro naar NL gereisd. Zij moest er al in Arnhem uit, wij daarna in Utrecht. Daar kwamen we rond half 9 aan. De spits was nog volle gang bezig op dat moment. (en waarschijnlijk niet eens op zijn hoogtepunt) Ongelofelijk…..Wat een drukte bij de trein. Dat hadden we ruim 4 en halve maand niet gezien.

Ook in NL ging het helemaal goed qua openbaarvervoer, aangekomen bij Nick thuis om 10:00 uur hingen de slingers al aan het plafond. Ik was nl jarig die dag. Heerlijk taart gegeten en vooral relaxed gedaan!

De dag erna, hadden we besloten dat de goudvissen (die Nick voor zijn verjaardag had gekregen) die we in Oostenrijk zouden gaan kopen, we vandaag zouden gaan kopen. Zo gezegd zo gedaan. Al was het uiteindelijk niet zo makkelijk gedaan. De dierenwinkel in Voorhout deed moeilijk. Bij Nick hadden we nl een ronde kom (maar niet met een kleinere bovenkant) en daardoor kregen we ze niet mee. Want alleen in een groot aquarium kon ze ze meegeven omdat de goudvis dan wel 32 jaar kan worden. Toen zijn we naar Sassenheim gereden. Daar was een veel mooiere dierenwinkel met een veel aardigere verkoopster…..en daar hebben we toen onze aanwinsten Karel en Cato gekocht. Die zwemmen nu heerlijk rond in een ronde villa in Voorhout.

Als ik dan thuis zou zijn in Haarlem kan ik Karel en Cato niet zien. Om dat gemis te compenseren hebben we besloten dat ik ook 2 goudvissen neem in Haarlem. Mocht ik voor lang naar Voorhout gaan, dan gaan die 2 vissen gewoon mee en slapen in de ronde villa in Voorhout. Omdat ik wat kleiner woon, moeten de 2 nieuwe vissen ook wat kleiner wonen dan Karel en Cato. Dus, een kleinere vierkanten bak gekocht en 2 vissen! Toen was het een feit, Dirk en Fred (echte namen, Dirk-Jan en Frederik) wonen in Haarlem!!!!

Afgelopen week nog even heerlijk genoten van een weekje vrij! Ook echt niet zoveel gedaan. Was heerlijk! Maar het werd al snel 4 mei. De eerste werkdag kwam weer in beeld!Inmiddels ben ik weer voor het uitzendbureau aan de slag bij verschillende kinderdagverblijven. Deze zomer wordt het geen werk in het buitenland. Voor het eerst sinds een jaartje of 10 een zomer in NL. Ik hoop dus op een mooie zomer! Misschien dat ik nog kinderanimatie wil gaan doen op een camping, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Daar kom ik dus nog op terug! Voor nu, voorlopig dus heerlijk in mijn villa in Haarlem!!

Lieve groeten Anous

PS Foto’s van Karel en Cato en Dirk en Fred komen vanaf 9 mei bij dit bericht erbij te staan!!!

• 04 Mei 2009 - 19:55

Jelske:

van harte gefeliciteerd met de komst van karel en cato, jullie hebben het er al zo lang over.. ;)
    en nu ook nog dirk en fred erbij, echt wat een namen..
    tot volgend jaar, x jelske

• 04 Mei 2009 - 20:29

Miranda:

lachen man die vissen. en wanneer komen er karolientjes, catootjes, dirkjes en frederiekjes? haha. Leuke foto's trouwens ik herken sommigge achtergronden wel ben er ook geweest. het is dat utrecht niet echt in de buurt is want hier hebben ze veel facatures bij uitzend bureau's voor de kinderopvang. maar dat zal daar ook wel zo zijn.

xxx miranda

lijkt me leuk om eens iets af te spreken.

• 13 Mei 2009 - 17:19

Petra, Rene En Kids:

Ha lieve Anous, ben benieuwd hoe het met je is! Heb je een fijne winter gehad? Onze ski vakantie in Chatel was geweldig! Nu kijken we weer uit naar zeilen in Turkije, en we hopen natuurlijk enorm dat je er bij bent. Begreep echter uit je laatste mail (december) dat het niet zeker is. Als we elkaar niet in Turkije zien, moeten we maar iets in Nederland afspreken, want ik zou het leuk vinden je weer eens te spreken. Hier alles goed. Rene is deze week naar de VS, en de meiden zijn na de mei vakantie weer naar school. Het is dus stil hier in huis...maar goed dan komt moeders ook even aan zich zelf toe. Hoop dat met jou ook alles OK is. Nog steeds gek op Nick? Nou, ik hoop van je te horen. Veel liefs, Petra