Weg uit Lermoos, nog even vakantie in Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Weg uit Lermoos, nog even vakantie in Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Weg uit Lermoos, nog even vakantie in Salzburg

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

22 April 2009 | Oostenrijk, Salzburg

Hallo Allemaal,

Hierbij dan het laatste bericht! Inmiddels zijn we weg uit Lermoos en al van onze laatste dag in Salzburg aan het genieten. Daarom hier nog even chronologisch van Lermoos naar Salzburg.

De eerste van de 2 rustige weken had ik als enige (in ons huis) werk. Was wel fijn om werk te hebben, maar soms ook moeilijk dat ik de enige was, terwijl de rest (met heel mooi weer) in de totale vakantiestemming al was. Ik had daarom ook besloten om die week daarna vrij te nemen. Het zou toch rustig worden en dan kon ik me nog even opladen voor de paasvakantie! Nou met pijn en moeite kreeg ik vrij van Huubje. (wat je ook als compliment kan opvatten!!) Die week 1x samen geskied met Meester Nick, Frans en Steve, was heel gezellig! Verder zijn we 1 dagje naar Garmisch Partenkirchen geweest. We hebben daar gewoon de stad bezocht. Toen heb ik daar een hele mooie ja gekocht die ik al vanaf begin nov. wilde hebben! Zo blij als een kind was ik!!! En verder hebben we de schans nog bezocht. Deze was een stuk minder mooi dan de schans in Innsbruck. De foto’s van beide staan al bij het vorige bericht. Verder die week heerlijk genoten van het mooie weer en het vrije gevoel! Was echt effe goed!

Toen begon de paasvakantie. De Belgen hadden 2 weken vakantie, de Duitsers anderhalf. Ik ben toen op een tapijtje begonnen met echte beginners. Het waren wel snelle beginners en ik ben zelfs geëindigd met de 6er!!!
Die zondag was het al duidelijk (1e paasdag) en zou geen kip meer beginnen. Het was echt heel rustig. Om mezelf toch maar werk te geven, ben ik meteen de alpenrose kinderen gaan verzamelen op een tapijtje….Kreeg ik ineens 2 Belgische jongens de hele week vormittag privé. Was wel fijn, om meerdere rededen. Als eerste omdat ik dan de hele week werk had, maar ,s middags wel van de zon kon genieten. Als tweede, ze konden al skiën, waardoor ik ook met ze bij de gondel af kon spreken. Vanaf dinsdag zouden nl de sleeplift en de Hoogmooslift dicht gaan……en tja, waar moet je dan naartoe met je beginners. Was een leuke week met ze. Ik heb hen veel geleerd (ook al zeg ik het zelf) en ben zelf dus ook echt skiënd geëindigd……is voor mij ook wel heel bijzonder!

Zaterdag de hele dag gebruikt om de tas in te pakken, zondag nog effe een heerlijke relax dag gehad en maandagochtend met de trein naar SALZBURG. Een reis van 4 uur, verliep helemaal prima! We kwamen tegen 3en aan , hotel is prima en vlak bij het station, dus toen maar meteen lekker gaan wandelen door Salzburg met een kaart in je hand, als echte toerist!!! Uiteindelijk hebben we toen heel veel gelopen. Het is niet heel groot en makkelijk te lopen allemaal. Tijdens het borrelen (heerlijk in het zonnetje) een planning gemaakt wat we als eerst gaan zien en hoe we lopen!

Uitslapen, kunnen we van onszelf al niet, maar als men hier om 8 uur aan de weg begint te werken is de pret wel snel over. Na een heerlijk ontbijt zijn we als eerst naar een groot slot helemaal boven op de berg gelopen. Daar heb je een heel mooi uitzicht over de stad. Verder kan je je helemaal voorstellen hoe Robin Hoed geleefd moet hebben. Daarna door de stad gelopen, het Mozart geboorte huis (van buiten) bekeken en langs alle dingen gelopen die je gezien moet hebben in zo’n stad. Wij behoren waarschijnlijk weer tot de categorie makkelijke toerist, want tegen 3en waren we er toch echt wel klaar mee! (en dan hadden we ook nog eens heerlijk gepicknickt op het grote dorpsplein!)

Aan de nieuwe kant van de stad heb je ook een grote heuvel waarop een mooi slot moest staan met een mooi uitzicht over de stad (en over het 1e slot) Wij naar boven lopen ,(toen merkte we wel dat onze benen al erg moe waren!) komen we erachter dat dat slot nog 2,4 km lopen is. Nou dat vonden we voordat moment even iets teveel. Wel mooie foto’s genomen, dus we waren er niet voor niets!!!

Daarna hadden we wel verdiend om lekker met een biertje in het zonnetje te zitten. Maar een terras vinden, zonder dat er om je heen verbouwingen plaats vinden was nog best moeilijk. In de stad hebben we het dan ook niet gevonden. Teruggelopen naar het restaurantje waar we gisterenavond hadden gegeten…..en daar, heerlijk in het zonnetje gezeten met een biertje!!!

Die avond lekker wezen eten in goed restaurantje. Wij waren alleen wel wat moe van die dag met al zijn wandelingen zelf. Voor woensdag staat op het programma, eerst lekker uitgebreid ontbijten om daarna aan de ellende die tas inpakken heet te gaan doen. Daarna lekker wandelen naar het slot dat 2,4 km lopen is en daar lekker lunchen! En dan weer opzoek naar een terrasje in de zon met een heerlijk biertje! Tegen uurtje of 5 onze koffers ophalen in het hotel, naar een restaurantje lopen vlak bij het station, eten en dan met de trein van Salzburg naar München! Dan zit de vakantie er weer op en gaan we weer terug naar NL. Vanaf daar nemen we de nachttrein (met een bedje!) naar NL. Om de volgende morgen tegen een uurtje of 10 aan te komen in Voorhout! Hopelijk gaat alles voorspoedig. Allereerst nog maar eens even goed genieten van de laatste dag in Salzburg.

Groetjes Anous

  • 23 April 2009 - 13:53

    Jelske:

    allereerst natuurlijk gefeliciteerd!
    valt me mee dat er het hele seizoen eigenlijk nog wel geskied kon worden :)
    leuk dat het goed bevallen is in Salzburg foto's zien er ook leuk uit. zal weer wennen zijn om weer terug te zijn in het op dit moment zonninge kikkerlandje. ben benieuwd hoe de zomer in nederland gaat bevallen..
    x jelske

  • 23 April 2009 - 15:54

    Bar:

    anous, GEFELICITEERD!!!!!

    hoe is het ermee?

    hier alles goed. Laagste cijfer tot nu toe een 8, en nu al 45 studiepunten. Het studentenleven, vind ik helemaal geweldig, en met dames 2 staan we bovenaan en gaan we heel waarschijnlijk promoveren naar de reserve hoofd. Duss alles goed!! maar mn mamma vindt het wel jammer hoor dat ik niet meer thuis woon. Maar ik vertel het allemaal snel, ben je al weer in nederland? zo niet wanneer dan? Dan gaan we snel even thee drinken want ik moet je alles vertellen over mijn NIEUWE leventje;).

    Ik moet nu gaan, ik ga zwemmen met bienie, even aan de biervetjes werken:).

    xxxx

    bar

  • 23 April 2009 - 18:16

    Maike:

    Hi lieffie,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
    Doe je 13 juni mee met het veteranentoernooi?

    groetjes en tot snel!
    Maike

  • 23 April 2009 - 18:23

    Sindy:

    Zo te lezen hebben jullie je absoluut niet vermaakt in Salzburg ;-)Zeker blij dat jullie weer naar NL. mogen? haha

    Nog maar een keertje gefeliciteerd!

    Dikke zoen,

    Sindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 77723

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: