eindelijk het 3e verslag uit het witte Lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu eindelijk het 3e verslag uit het witte Lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

eindelijk het 3e verslag uit het witte Lermoos

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

07 Maart 2010 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,

Nou inmiddels weer een poosje geleden is het natuurlijk weer tijd voor een algemeen verhaaltje. En er is weer veel gebeurd! Ook deze keer zal ik weer proberen om alles zo chronologisch op te schrijven, al is het maar de vraag of dat gaat lukken.

Allereerst wil ik beginnen met de sneeuwval in HEEL EUROPA, overal valt sneeuw, zelfs NL is 3 weken lang in de ban geweest van de sneeuw. De sleetjes die normaal gesproken opgeborgen worden op zolder of in de kelder stonden dit keer standaard in de gang. En wij……tja en wij, wij zitten zo ingebouwd tussen allemaal bergen, dat de sneeuw ons niet kon bereiken. Mooi … was dat dus. Duitsland, totaal wit, en wat valt er bij ons…..10 centimeter. Vorig weekend is er echt wat gevallen. Voor ons gevoel veel, maar voor wat wij gewend zijn, is het alleen leuk voor het beeld. Nu storten we ons op de hoop van vandaag en morgen, dan gaat het weer sneeuwen. Ik ben benieuwd.

Een paar weken geleden was de week van Jan Smit. Nou een groot gedeelte van ons huis was er behoorlijk van in de ban. Zijn zelfs stiekem de feestjes binnen geslopen, en gingen veel uit om maar een kans te pakken bij hen in de buurt te kunnen komen. Aangezien de feestjes ‘s avonds waren en buiten Lermoos, was dat voor mij al geen optie. Ik had ook geen zin om er moeite voor te doen. En als ze in Lermoos aan het apres skiën waren, was dat in de Lamme Ente. Daar wil ik ook niet naar toe. Dus qua bekende sterren heb ik nix gezien, maar voor het leven hier in huis was het wel weer rustgevend dat al die bekende mensen weer naar huis waren!!

In de week van Jan Smit was de broer van Nick hier ook samen met zijn vrienden. Nick had die week vrij gevraagd. Het is dan ook de rustigste week van het seizoen. Hubert vraagt dan ook in het praatje begin van de week. Zijn er nog mensen die deze week vrij willen…….Dus dat was een mooie combi. Hij heeft dus lekker met ze kunnen skiën en ik was heel blij dat ik werk had, want er waren genoeg mensen werkeloos die week!
Speciaal voor Bram en zijn vrienden hadden we van de Juxbar shirtjes laten drukken met Juxbar erop, nummer er onder en dan je naam (of bijnaam) Dat was een mooi en geslaagde verrassing. Verder nog gezellig de laatste dag uiteten geweest. Was dus weer een geslaagde week.

De week dat Bram enzo er waren, had ik wel werk, de groep werd toen zo opgedeeld dat ik de halve dag kinderen had en tussen de middag had ik dan ook nog eens privé met een Iers meisje. Daarna was ik dan vrij. Dat was een prima combi!! Effe lekker wat tijd ‘s middags voor je zelf!! Dat wil er hier wel eens bij inschieten. Met de halve dag kinderen ben ik geëindigd bij de touwlift…..want tja, als je maar 2 uur per dag op de ski’s, gaan de vorderingen natuurlijk niet zo snel.

Heel gezellig, Opa Martijn (en oma) en hond Joris waren er ook weer!!! Was leuk om hen weer even te zien. Helaas is Martijn leerplichtig, dus kon niet buiten de vakantie om komen en komt daarom pas in de officiële (hele drukke) krokus vakantie. Maar ja, dan zie ik hem in ieder geval nog!

In week 5 had ik een hele speciale groep, kleine kinderen. Het was geen grote groep, wel een hele lieve. Je moest een oefening ongeveer per kindje voor doen, dan begrepen ze wat de bedoeling was. De reden….ze waren allemaal net 3 of heel dromerig. Ik heb de race gedaan bij de touwlift. Ging helemaal prima met het oefenen. Ze snapte het pacour, wisten dat ze moesten lachen naar de fotograaf enz. Tot puntje bij paaltje kwam,parcours…..is dat er dan, we gaan wel onze eigen bochten.
Zelfde was met de sleeplift waar ik geëindigd ben. Ik was al voorbereid natuurlijk dat ze echt niet allemaal boven kwamen en inderdaad. 2 kids lukte het echt niet. 1 kon gewoon niet zijn benen bij elkaar houden en de andere zag zoveel om zich heen en was bang dat hij vergat uit te stappen bij het witte huisje dat hij altijd eerder uitstapte. Het skiën echter ging helemaal top!!! Het was dus alleen de lift….Nou als dat alles is!

Week 6 mocht ik bij de grote forderband beginnen. Het voordeel daarbij is dat je kinderen hebt die de pizza al kunnen omdat ze al een jaar geskied hebben. Nou nam ik de groep bij die band die net rechtdoor konden en een hele kleine pizza maakte, dus ging ik nog niet heel snel. Zondag had ik eerst ook nog maar 5 kinderen, maandag begon echter iedereen en had ik er ineens 12. Tja, toen kon ik wel een mithilfe gebruiken! En wie kreeg ik: Alex Alpenrose. Dat is echt de meest sportieve jonge jongen die hier rondloopt. Hij kan heel goed skiën en loopt ook wel eens met ski’s naar boven. Dan is hij nog sneller dan de lift. En die ging mij helpen op de sammelplatz!!!!! Iedereen keek ook, wat heeft Anous een leuke mithilfe. Daarbij was hij ook nog eens erg actief, dus dat was heel fijn. Helaas was het natuurlik maar 1 ochtend, maar toch.
Die week had ik ook een Turks meisje in mijn klas. En die kon echt alleen maar Turks. Met handen en voeten werk is het me toch nog helemaal gelukt. De eerste dag dat ik haar had kon ze echt nog niet lopen, maar dat is wel belangrijk met skiën. Heel hard geoefend maar toen kon ze het ook. Ze vond het zelfs leuk!!!! En mijn woordenschat was echt alleen maar ok en stop! Op het moment dat we met de groep naar de touwlift gingen was er een hele heftige sneeuwstorm bezig…….maar ook wel zo erg dat je gewoon van de grote forderband werd afgeblazen…..en het heel erg koud was. Tja, was doe je dan. Hun skikunsten waren wel zo goed dat ze de sleeplift wel aankonden, dan maar naar de sleep. Nou kan ik zelf wel indenken dat als ik voor het eest om 10 over half 4 naar boven ga met de sleeplift dat ze uit vermoeidheid echt niet allemaal boven komen,maar het skiën naar beneden ging daarentegen weer helemaal super!!!! En de volgende dag kon iedereen het! Ook mijn Turk kwam in 1x boven!!!
De wedstrijd die week ook bij de sleep gedaan. Nou dat heb ik weer geweten. Ik denk dat dat mijn grote zwakke punt is. Uitleggen dat ze tussen de vlaggen door moeten skiën! Want dat wil wel eens mislukken. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze allemaal wel heel consequent waren. Tussen de eerste 2 vlaggen door ging goed, daarna sloegen ze er allemaal 1 over, daarna gingen ze bij de volgende 2 niet tussen de vlaggen door, maar bij 1 vlag tussen de stokken, toen weer wat overslaan en uiteindelijk kwamen ze aan bij de finish!! Zal ik het ooit leren hoe ik het uit moet leggen?!

In week 7 had ik samen met Hanna(h) een groepje. Misschien konden we nu wel de hele week samen zijn. Omdat we pas op maandag met het groepje begonnen en er daarna in principe geen nieuwe groepjes meer komen kan je je “slechte”kinderen niet kwijt. Dat is altijd wel lastig. Maar wij konden ons geluk niet op, op dinsdag werd er nog een nieuw groepje opgericht!!! Dus dat gaf ons wel wat lucht!!! In ons groepje hadden we een paar hele leuke kinderen. Tuyen,is het zusje van Finya die ik vorig jaar heb leren skiën. De ouders blijven altijd 10 dagen. Het eerste wat ze zeiden, we blijven 10 dagen, doe je net zo je best met Tyuen als met Finya, dan kunnen wij heerlijk 10 dagen skiën! Nou het was ook zo’n schatje, dat was niet zo moeilijk! Ook “vreemde”kinderen horen erbij. We hadden een Carlotte. Het was net of ze niet wilde luisteren en de oefeningen begrijpen. Heel apart. Aan het eind van de week hoorde we dat ze net in december 3 jaar geworden was. Dus dan is het al meer te begrijpen!!!! Voor een kindje van net 3 deed ze het eigenlijk wel heel goed! Ook hadden we nog “vervelende”in het groepje. Dit keer weer iemand van Alperose. Dus eigenlijk een verwend kindje. Op het moment dat hij aankwam vroeg hij al: ‘wanneer gaan we pauze houden??’ ‘Ik heb zo’n dorst.’en ‘ik wil niet meer skiën.’ Van Hannah en mij moest hij altijd gewoon doorgaan en niet zeuren. Het aller ergste was nog, hij kon dus gewoon een pizzapunt maken maar hij weigerde gewoon! Ongelofelijk. Dus toen zat er voor ons echt niks anders op toen we bij de grote forderband waren om hem een groepje omlaag te moeten doen. Vond hij helemaal goed, want van die juf mocht hij wel in het Bobohuisje zitten als hij geen zin meer had. Die vrijdagmiddag had ik nog maar 2 kids over. Met hun maar naar de sleeplift gegaan. Ging helemaal goed! Renne op de sammelplatz gedaan. Aangezien dat alleen maar rechtdoor is, was dat geen probleem voor mij om dat uit te leggen!!!!

Week 8, dat is de week dat mijn privéfamilie er weer is met Julius!!!! Ik had er al erge zin in. Moest me wel een beetje voorbereiden. Vorig jaar hebben ze ook al veel geleerd, dus ik ben van te voren toch echt even met mijn neus in de boeken gaan zitten om een mooie opbouw te maken. Er stonden zelfs skistokken op het rooster!!!! Vanaf maandag zouden ze pas in mijn klasje komen. Zondag heb ik eerst Marianne nog geholpen met haar groep. Toen kwam de privé fam al langs om gedag te zeggen. Was erg leuk om te zien hoe enthousiast ze waren. Ook mooi om te horen was hoe ze allemaal “juf Anous”zeggen. Dat deden ze ook toen wij afgelopen zomer op het huwelijk waren van de ouders van Julius.

Die week dus heerlijk privé les gegeven. Ik wist niet dat ik ze vorig jaar al zo goed skiles had gegeven. Voor mij zelf dus een schema gemaakt wann ik hen wat zou leren. En daar kwamen natuurlijk ook stokken en stok inzet in voor! Ook weer aan het eind van de week helemaal naar te top gegaan!!!! Zo afgesproken dat we s’morgens echt les zouden doen en dan ’s middags alleen maar lol. Lol hield in, allerlei paadjes en bosweggetjes. Dat heb ik geweten ook. Ik wist sowieso niet dat er zoveel weggetjes waren. Ook vaak begon ik aan een weggetje waarvan ik niet eens wist waar het eindigde. Dus dat was niet alleen leuk voor hen, voor mij was dat ook al spannend genoeg! Wel weer er echt van genoten om hen les te geven. Dit keer waren ze met z’n vieren. De oudste wilde ook wel mee……Nou die heeft zich zeker ook niet verveeld (en wat geleerd) Het was dus uiteindelijk niet alleen voor hen leuk en leerzaam, ook zeker voor mij. Das een mooie combi. Ook nog een keer heerlijk gezwommen daar bij hen. Ze zaten dit keer in het app complex naast de piste, app Ideal. Ook nog een keer met de hele groep uit eten geweest. Ze hadden ook broers, vrienden en vriendinnetjes mee! Dus met z’n 16e aten we in de Wine Lounche. Zeer gezellig!!

De week dat mijn privé er was,waren ook de moeder en de oom en tante van Nick er. Nick had maar een paar dagen privé (familieleden van mijn privé familie) en kon daardoor ook nog af en toe lekker met hen skiën. Na een gezellige apres ski in de Jux bar hebben we zelfs zijn oom nog zover gekregen dat hij (los van de mooie wandelingen) ook nog 1 dag ging skiën! Met de kleding van Nick, schoenen van Bram en de ski’s van mij. Zag er leuk uit op de piste. Was net een kleine Nick! De laatste dag nog gezellig met z’n allen wezen eten. Dus dat was weer een geslaagde week!!!

De bedoeling was dat ik dit stuk dus ongeveer 3 weken geleden meteen op internet ging zetten zodat jullie allemaal nog een beetje op de hoogte waren voordat de grote krokus vakantie aan zou breken en ik het zo druk zou hebben dat ik alleen maar wilde slapen……inmiddels hebben we ook een Oostenrijkse dongel zodat we op de kamer kunnen internetten. Dat zou het weer makkelijker maken om de stap te zetten om het daadwerkelijk op internet te zetten……maar inmiddels hebben jullie wel door dat het zo niet gewerkt heeft. De Oostenrijkse dongel heeft inderdaad zijn werk gedaan. Ik heb elke morgen op internet kunnen aanschouwen hoe NL het deed bij de Olympische Spelen. Soms was dat heel teleurstellend. Verder veel op tv gevolgd, aangezien we een Duitse kaart hebben was ik goed op de hoogte hoe het met Duitsland ging en ook nog veel naar de radio geluisterd, een Oostenrijks net, daar waren ze natuurlijk allen te spreken over Oostenrijk. Want buiten Oostenrijk bestaat er nog niet zoveel voor ze. Dus over het algemeen was ik behoorlijk op de hoogte deze Olympische Spelen. Wil echter nog niet zeggen dat ik goed opschoot met het verhaal. Daarom hier, ik probeer kort en krachtig de andere weken en de gezelligheid van de krokus.

De zaterdag nadat de privé weg was, moest ik natuurlijk ’s morgens eerst poetsen. Mijn wekelijkse bijbaantje. Ik mag altijd alle badkamers schoonmaken, hoera!!!! Maar aangezien ik dat al 5 jaar doe, zit het zo in mijn ritme dat ik het gewoon blijf doen. En het geld is wel een fijne bijkomstigheid!! Normaal gesproken ben ik ’s middags dan vrij dan doe ik de week boodschappen. Lekker burgerlijk, ik weet het, maar als je al voor de hele week inkoop bespaart het weer heel veel kosten ipv als je elke dat naar de supermarkt ga. En de 2e reden is dat ik na een dag skiles te moe ben om naar de supermarkt te gaan. We doen dan altijd een lekker biertje voor het skileraren huis (ongeacht het weer) en bespreken dan de dag/week of wat er nu weer gebeurd is! Maar deze zaterdag was anders. Er was een meisje die ik vorig jaar in mijn klasje had. Omdat ik privé had vorige week kon ik haar geen les geven. Omdat ze toch nog graag een les van mijn wilde, gaf ik haar zaterdag middag privé les! Vonden we allebei erg gezellig!!!!

Week 9: Dat is de week dat het officieel carnaval is. Dus we moesten ook nog een keer verkleedt gaan! We hadden al voorpret van te voren. Ik was de 1e dag een beetje manusje van alles. Maandag kreeg ik een eigen groep. Alleen maar NL!! Ik was al weer helemaal blij. Er zaten een paar aparte figuren, maar die maakte het ook weer zo interessant!!! Ik houd wel van die kinderen met een gebruiksaanwijzing. Je moet er natuurlijk niet 11 of 13 tegelijkertijd hebben, maar dit keer waren het er maar 3. Waaronder Fenne. Wat een schatje!!! Iemand met een totale eigen wil. Dus je moest zelf al van goede huizen komen als je iets voor elkaar wilde krijgen, maar dat is me gelukt. Daarbij had je ook nog Belissa. Die kon vooral wel wat zelfvertrouwen gebruiken. Die kon veel meer dan ze zelf dacht! En wat kon ze trots zijn op zichzelf als het ook daadwerkelijk gelukt was!!! Eind van de week, hadden we nog maar een klein groepje over, maar met het kleine groepje toch echt de sleeplift gehaald. En de kids ook helemaal zelf in de sleep!!! Niet alleen alle mamma’s waren trots, ik ook!!!!
De donderdag in deze week was het dan echt carnaval. Ik ging als hippy indiaan verkleed en geschminkt!!!!! Natuurlijk ook alle kinderen geschminkt!! Wat hebben we gelachen!!!

Week 10: Dat zou een hele speciale week worden. Ik zou nl Ume gaan en vlag 1 hebben!!! Dat had ik 3 weken geleden al aangevraagd bij Huubje en had dat toe gezegd. De reden dat ik graag ume wilde was, dat dit de week was dat Kai en Esmee kwamen. Met hun pappa al afgesproken dat zij niet zouden voorskien, maar dat ze meteen bij mij in het groepje zouden komen!!! De dag dat het allemaal begon, die zondag was ik natuurlijk wel weer heel zenuwachtig! Aan Frans maar wat hulp gevraagd hoe dat daar aan die andere kant nou precies werkt….Nou hij zou mij wel helpen. Omdat het krokus vakantie was, was het om kwart over 9 al enorm druk. Frans vroeg gewoon aan een aantal NL, hoelang hebben jullie kinderen al geskied?? 1 jaar?? Oh, meld je maar meteen bij Anous. Dus binnen 10 minuten had ik al 6 kinderen zonder dat ze voorgeskied hadden. Om half 10 had ik er 11, snel weg en beginnen met de les. (terwijl die normaal gesproken pas begint om 10 uur!) Eerst maar wat herhalingen gedaan met lopen en vallen en opstaan. Was verder helemaal prima!!! Ze wilde natuurlijk heel graag met stokken skiën, want dan ga je sneller……dinsdag middag kon ik er niet meer onderuit……nou dat heb ik geweten ook. Ze waren allemaal eigenlijk toch echt te jong voor stokken. Het was meer een last dan dat het handig was. Al zagen ze dat zelf totaal anders in. Elke keer zoveel mogelijk oefeningen bedacht of andere gekke dingen om de stokken maar af te pakken! Das me aardig gelukt! Wel nog helemaal de top met ze gehaald, dus dat was wel weer heel bijzonder! De wedstrijd bij de sleeplift gedaan….en ze begrepen het helemaal en hadden ook nog snelle tijden! Dus dat was de eerste keer dat het helemaal goed ging bij de sleeplift!

Week 11: voor mij vorige week. Ik was weer terug in mijn oude vertrouwde omgeving. Ik had het wel gemist hoor de sammelplatz. Alle lieve kleine kinderen,Bobo en dat alles vriendelijk en gemutlich gaat! Samen met Hanna(h) mocht ik op een tapijtje beginnen met alle NL, dus daar zat ik weer helemaal goed in!!! De eerste dag hebben er wel wat gehuild, maar die deden allemaal wel goed mee! De 2e dag was helemaal super, een hele leuke groep hadden we en ze hadden er allemaal zin in!!!! Ook hadden we nog een lieve kleine Fransoos gescoord, nou mijn Franse taal ging weer met sprongen vooruit!! Ou e le: Bobo, Lift, Hanna of Anous….Welke kleur is de pion, dan antwoordde hij ook. Helemaal super. Skitechnisch was hij echter niet zo’n held, dus was het mooi dat hij er zelf mee ophield na dinsdag!!!! Met de groep heel rustig aangedaan omdat we heel veel kinderen van 3 en 4 jaar hadden. Werkte wel in ons voordeel. Helaas zonder Hanna (die kreeg privé) ben ik met de groep naar de sleeplift gegaan. Normaal gesproken gaat die lift helemaal goed bij de kids en vinden ze het skiën heel moeilijk daar. Bij deze groep was het natuurlijk weer totaal andersom. Sleeplift was echt helemaal drama, maar het skiën ging gelijk vanaf moment 1 helemaal goed!!!! Vrijdagmiddag zelfs nog de sleeplift met ze gehaald. Ik was weer tevreden.

Afgelopen week was het weer af en toe al wat stormig, geen zon en harde koude wind. Aan de kinderen nog gevraagd of zij de zon mee wilde nemen op de dag dat het hard sneeuwde. Nee, dat kon allemaal niet. Toen maar een zonnetje op hun wangen getekend. Vonden ze allemaal heel grappig! Vrijdag ging het wel qua weer, gisteren, zaterdag was er de hele dag sneeuw voorspeld. Nou dat hebben we geweten ook. Ik moest om 8 uur beginnen met schoonmaken, toen was er nog niet zoveel gevallen, maar na 3 uur schoonmaken lag er al een behoorlijk laagje. En het heeft de hele dag gesneeuwd!! Ik had geen grote plannen, dus kon na de weekend boodschappen heerlijk binnen zitten! Vandaag, maandag, sneeuwde het nog steeds (al was het niet heftig)het sneeuwde wel. Ik had echt geen zin om te werken. Was voor het eerst dat ik het zo erg voelde. Ik wilde mijn vissen nog verschonen. Dirk en Fred doen het nog steeds uitstekend hier. Ze zijn zelfs gegroeid!!! En ik wilde eigenlijk gewoon een dagje vrij…….in de 11 weken dat ik gewerkt heb, heb ik 1 zaterdag vrij gehad. Dit zou dus mijn eerst vrijde dag zijn ongeveer in 11 weken! Vanochtend toen we moesten verzamelen melde Huubje al dat er heel veel mensen in de file hadden gestaan en ’s avonds pas laat aangekomen waren. Daarom wist hij niet hoeveel er los was vandaag. Toen dacht ik, ik gooi het er meteen maar in. Zal ik dan morgen beginnen met een groep???? Dan kan ik mijn vissen een schoon huis geven. De rest moest erg lachen. Uiteindelijk is het me wel gelukt en had ik vandaag heerlijk vrij!!!! Vissen zijn weer schoon en er is een heerlijke (al moeten we dat nog proeven) appeltaart gemaakt! Dat ene vrije dagje heeft me goed gedaan!!!! Morgen begin ik weer fris en fruitig aan een nieuw groepje op een matje!!

Voor nu, laat ik het hierbij en zet ik het snel op de site anders wordt het veel te lang.
Hoorde net het weer, als het goed is morgen zon in het westen, dat zijn wij. Dus het komt helemaal goed!!
Lieve groeten uit Lermoos
Anous





  • 07 Maart 2010 - 18:37

    Ief!:

    Hi Anous!

    Jeetje...nu na een paar dagen geholpen te hebben bij de skischool weet ik pas het leven van een skileraar!:P Pff die kindjes van 3-4 jaar die de hele dag maar huilen en eigenlijk naar mama willen...dat je daar het geduld zoveel weken voor hebt joh;)
    Vorige week een weekje in Mittersill gezeten bij Harm! Al met al een super leuke week gehad, leuke groep mensen en dus hier en daar wat voor de skischool gedaan!
    Zelf ook veel vrije tijd gehad om te boarden, dus heb me prima vermaakt! Ennneee....de zon scheen zo een beetje de hele week (behalve de vrijdag!) dus dat was een prima weekje! Lees dus net dat het ook wel anders kan;)

    Nou geniet nog maar even daar! Langzaam aan komt het voorjaar deze kant op!! Wel aan toe!

    xx Ief!

  • 07 Maart 2010 - 19:51

    Jacques En Greet:

    Hoi Anous en Nick,

    Nou wij hebben afgelopen dinsdag met eigen ogen kunnen zien waar en hoe jullie de 4 wintermaanden doorbrengen. Nu begrijpen we ook beter waar jij over schrijft in je reisverslag.
    We vonden de lunch met jullie gezellig.
    De wandeling was leuk en de treinreis terug ook.
    In Reutte begon het donderdagavond weer te sneeuwen. Wij zijn zaterdagochtend weer vertrokken(met behoorlijk veel sneeuw onderweg) en zijn nu weer in een zonnig en koud Voorhout. Liefs Jacques en Greet

  • 07 Maart 2010 - 21:08

    Becks:

    Bonus!zijn jullie er de 31ste nog?ik kom nl. 31/3-7/4 nog x die kant op.xxx

  • 08 Maart 2010 - 18:22

    Lineke:

    Leuk Anous..!
    Weer even terugdromen naar Lermoos :)

  • 08 Maart 2010 - 21:09

    Miranda:

    Hey Anous,

    Nou wat een verhaal zeg, ben wel jaloers hoor ik heb nog nooit geskied, dus als ik zo hoor hoe die kleintjes dat doen :D. Leuk om te horen hoor allemaal. Fijn dat Dirk en Fred het ook naar hun zin hebben. Nou hierzo is de winter ook nog steeds in touw, vanmorgen was het weer helemaal wit. Vorige week heerlijk weer en veel buiten gespeeld met de kinderen op mijn werk.

    Heel veel plezier daar nog!!!!!

    Liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 77699

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: