Verhaal 2 uit het immer gemutliche lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Verhaal 2 uit het immer gemutliche lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Verhaal 2 uit het immer gemutliche lermoos

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

14 Januari 2010 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,

Hier dan weer eindelijk een bericht van mij! Lange tijd niets gehoord, komt natuurlijk door de drukte en gezelligheid! Ik zal proberen zo chronologisch alles te vertellen, zonder het saai te maken voor jullie.

Zaterdag 19 december moesten we ons allemaal melden. We zouden dan nl allemaal skikoordination hebben. (skiles voor de juffen en meesters, je eigen kunnen verbeteren, leren waar je wel en niet kan skiën met de kids en hoe je les moet geven) Een paar van ons werden die dag echter al aan het werk gezet, waaronder ik. Ik kreeg een broertje en een zusje (Nederlands) heel gezellig. Doordat het meisje ouder was pikte ze het allemaal sneller op dan haar broertje. Daarom ‘s middags alleen doorgegaan met haar en zijn we geëindigd bij de sleep. Was een lekker eerste dagje om in te komen. Wat ook fijn was, was dat de stress voor de grote dag morgen al weg was. Ik zat al in het schema van hoe het allemaal ook weer ging.

De eerste dag was druk, er waren best veel mensen. Samen met Lieke (ook uit het huis) mochten wij het 1e groene matje vullen met NL kids! Prima! Ik ben dol op NL kinderen,dat geeft natuurlijk een stuk makkelijker les. Omdat iedereen al vroeg aanwezig was zijn we om kwart voor 10 al begonnen met de les. Was een leuke week. De wedstrijd gedaan bij de touwlift. Met oefenen snapte iedereen het en ging het echt helemaal goed. Toen de wedstrijd daadwerkelijk was, sloegen er vele toch een paar poortjes over! Geëindigd met dit groepje vrijdag bij de gondel! Ik mag weer trots zijn om mezelf.

In deze week viel kerst ook, wat betekend dat er gewoon doorgewerkt moest worden als je kinderen tot en met zaterdag les had. Ik had geluk, al mijn kids hadden een kaartje tot vrijdag. Ik kon zaterdag gewoon poetsen ipv schoonmaken. Is wel eens lekker, verstand op nul, even geen ski’s aan en een beetje schoonmaken.

Ook zijn we gezellig met wel 20 skileraren uit eten geweest in Juchhof. Was erg gezellig. Daarvoor eerst natuurlijk nog even Juxen (après-skiën !) Is weer als vanouds gezellig in de juxbar! Dat belooft een mooi seizoen.

Zondag 27 december begon week 2. Samen met Theresa (meisje van een dorpje verderop) begonnen weer op het eerste tapijtje, dit keer met alleen maar Duitse kinderen. Is weer effe anders, maar die kunnen gelukkig ook heel leuk zijn. Deze week viel oud en nieuw in het programma. Donderdag avond. Ik houd zelf niet zo van de verplichte feestjes en daarbij komt ook nog eens dat ik bang ben voor vuurwerk en dat de kroeg (2 kroegen dan, Lamme Ente en de Juxbar) klein is voor die vele mensen die daar ‘s avonds graag willen zijn, dat ik besloten had het dit jaar maar eens over te slaan! Dat idee beviel me al helemaal prima. Wel die avond heel gezellig uit eten geweest met een leuk groepje in restaurant Sam (had ik 3 jaar geleden met pappa ook gegeten.) Was erg gezellig. Nick is daarna nog wel mee gegaan met de rest, ik ben toen lekker mijn bed in gedoken. Om half 12 lag ik heerlijk te ronken. Vuurwerk heb ik niet gehoord. Alleen Nick die me om 4 over 12 belde om me een gelukkig nieuw jaar te wensen. (ik was geloof ik niet zo spraakzaam) en om iets over half 1 belde pappa nog op. Maar ik klonk zo slaperig en had natuurlijk geen stem (door het lesgeven en het praten in de kroeg) dat hij zich zelfs afvroeg of ik ziek was……Maar nee, ik lag gewoon lekker te slapen. De volgende ochtend voelde ik me ook heerlijk uitgeslapen. Dat mocht ook wel, want mijn groepje zou die dag nl naar de gondel gaan. Er waren zelfs 4 kinderen die een extra dag hadden bij geboekt om met mij naar de gondel te kunnen. De gondel is nl heel bijzonder, dan kom je nl voorbij het Bobo meer. Het meer waar Bobo (onze mascotte) altijd zijn vissen vang. En als je goed kijkt kan je Bobo ook zien zwemmen. Dus dat was een spannend uitstapje! De kinderen hebben niet alleen genoten van die dag. Ik ook. Het is zo mooi om te zien hoe ze daar op ingaan! En zo dat week 2 er ineens al weer op en waren we in het nieuwe jaar!!

Dit jaar is het de bedoeling dat we iets minder gaan après- skiën. 2 redenen. (die beide een beetje op het zelfde neer komen) Sowieso om in het algemeen wat geld te sparen. De financiën van vorig jaar bekeken hebben we behoorlijk wat geld naar hun kassa gebracht. Was altijd wel gezellig, maar als je iets minder gaat is het ook altijd gezellig. De 2e reden is ook sparen. Ik moet nog even behoorlijk wat geld sparen omdat ik deze zomer graag de reis transiberien expres wil gaan maken! Dus, het wordt ook een beetje sparen hier in Lermoos!! De transiberien expres zal ik in mijn eentje maken. We hebben het geprobeerd hoe Nick het vond van Krakau naar Kiev in de trein…..toen kwam het antwoord al snel……..dat wordt geen transiberien expres samen. Maar omdat ik die reis al echt erg lang wil maken, toen maar besloten om hem dan toch te doen!

Week 3 , van 3 januari tot 8 januari
Deze week was Teun er!!! Wat was het leuk om hem weer te zien. Hij wist ook nog heel erg goed wie ik was. Ik hang nog steeds met een foto boven zijn bed! Zo lief. Hij was echter vastbesloten om niet in een klasje te gaan. Dat zag hij echt niet zitten. Maar privéles van Juf Anous vond hij toch wel heel leuk!! Hem 3 dagen, tijdens de lunch is dat dan, privé les gegeven. Niet alleen hij heeft er van genoten. Ik zeker ook!! En het mooie is, 12 maart komt hij weer terug!! Dan mag ik hem weer privéles geven. Ik heb er nu al zin in.
Natuurlijk, los van mijn Held Teun, ook een klasje gehad. Dit keer had ik de iets grotere dan de hele erge kleintjes. Al begon ik wel op een tapijtje. Hubert vroeg nog of ik Ume (naar de betere) of op de sammelplatz wilde blijven. Nou ik koos veilig voor de sammelplatz! En met de iets grotere (die al een stuk minder huilen!!!) ging het heel erg snel! Dag 2 zat ik al bij de grote forderband. De wedstrijd zelfs bij de sleep gedaan. Wel in een slang achterelkaar. Dat ging al langzaam, kan je nagaan als ik ze een voor 1 naar beneden had gestuurd! Alles ging echt goed deze week. Zelfs geëindigd bij de 4-zitter! Helemaal blij, want het mag dan wel sneeuwen in heel Europa. Wij hier in Lermoos zien daar weinig van terug. Overal ligt wel een halve meter……en wij, wij skiën op ijs. Het is zelfs een lange tijd te warm geweest voor de sneeuwkanonnen. Gelukkig werd het weer kouder zodat de kanonnen weer op volle kracht kunnen loeien!! En inmiddels is er al weer 10 centimeter gevallen…..tja,wie het kleine niet eert is het grote niet waard zullen we maar zeggen. Toch hoop ik nog op heel veel sneeuw.

Deze week zijn is de broer en van Nick samen met zijn vrienden. En…..Jan Smit en nog meer mensen van de tros!! Geen idee wie of wat. Over beide dingen volgende keer meer!! Verder mag ik van geluk spreken dat ik werk heb. Heel Lermoos is uitgestorven qua kinderen die op les willen. (er zijn natuurlijk genoeg trosleden die hier achter Jan Smit en Nick en Simon en de rest aangaan!) maar qua kids is het niks. Het is al een rustige week, maar dit jaar is er maar 1/3 van wat er normaal in deze week is. En dan werk het hier nog steeds zo, geen kids, geen werk, geen geld!
Deze week wel werk, meer daarover volgende keer, en hopen op werk volgende week!!!!
Nu ga ik afsluiten, ga zo heerlijk een biertje drinken in de Jux samen met Bram en zijn vrienden. Zij krijgen nog een cadeau overhandigt wat hun aan een leuke week moet herinneren. Dus daar mag weer op gedronken worden!
Tot het volgende verslag.

Lieve groeten uit Lermoos
Juf Anous

PS Met Dirk en Fred gaat het nog helemaal goed. Lermoos en hun grote villa bevalt hun helemaal prima!!



  • 14 Januari 2010 - 15:19

    Eef:

    Wat heerlijk Nous! Altijd leuk je verhalen te lezen! X

  • 16 Januari 2010 - 10:59

    Patricia:

    Hoi Mythos,
    Goed om te horen dat je het na je zin hebt. En geweldig dat je je droomreis eindelijk ga maken, ik weet nog wel dat je het erover had toen we op Corfu waren. Ik ben net weer een weekje terug op Kreta. Heerlijk aan het sporten, wandelen en naar de Griekse les. Wat is het leven fijn.
    dikke kus xxx Patricia

  • 16 Januari 2010 - 21:36

    Lineke:

    Hey Anous!

    Leuk om te lezen, ik zie alles voor me: sammelplatz, grote forderband, touwlift...en dan verder kwam ik nooit he hahaa

    Maar ik lees Transsiberie-expres; een collegaatje van mij gaat dit ook doen deze zomer, haar vriend wilde ook niet mee, dus ook zij gaat alleen. Ze heeft al wel geboekt, misschien dat jullie samen iets kunnen ritselen??

    Have fun nog daar!

  • 18 Januari 2010 - 19:08

    Dominique Herfkens:

    Lieve juf Anous,

    Ik mis je wel hoor en draag dag en nacht mijn medaille en laat iedereen de foto zien en vertel dan dat jij mijn juf Anous bent.
    Ik heb een hele leuke foto van ons samen en wil je die geven dus die probeert mama naar jou toe te sturen. ik hoop dat ik jou volgend jaar weer heb als juf.
    dikke knuffel Dominique
    (9 jan-16 jan).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 77698

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: