1e bericht uit Lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu 1e bericht uit Lermoos - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

1e bericht uit Lermoos

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

15 December 2009 | Oostenrijk, Lermoos

Hé Hallo Allemaal,

Nu het eerste bericht vanuit Lermoos!
Dirk-Jan en Frederik, voor andere bekend als Dirk en Fred hebben de reis goed en zonder trauma overleefd!!! Inmiddels zijn ze van hun reisbox verhuisd naar een groot aquarium. Ze zijn helemaal blij met hun nieuwe huisvesting!!!

De reis ging goed hiernaar toe. Beetje jammer was dat we erg veel en heftige regenbuien hadden toen we vertrokken. Daardoor was het best zwaar rijden. Tegen 9 uur toen het licht werd hield ook de regen gelukkig op. Hoe dichter we bij de Oostenrijkse grens kwamen, des te bewolkter werd het weer. En ja hoor, er kwam weer regen. Niet een klein beetje maar heel veel. Toen we Oostenrijk binnen reden en steeds dichter bij Lermoos kwamen was alles nat en groen. Beetje jammer dus. En ook in Lermoos was geen sneeuw te vinden. Voor het eerst een groen Lermoos gezien.

Bij aankomst onze nieuwe huisgenoten leren kennen. Het zag er gezellig uit. Al hadden zij wat stress qua cursus. Wij waren moe dus maar vroeg naar bed.

De volgende morgen hadden we een mooie verrassing. Lermoos was wit!!!!!! Het had de hele nacht gesneeuwd en de vooruitzichten waren nog 2 dagen sneeuw! Dus dat zat wel goed. Al onze spullen rustig uitgepakt. Onze tassen en ski’s die bij fam Schuster opgehaald en weer aan het uitpakken geslagen. Wat hadden we daar veel opgeslagen zeg!! Toen ook maar begonnen met de kerstlichtjes op te hangen. Het eindresultaat is helemaal top! Nu moeten we alleen nog opzoek naar een afstandsbediening voor de lichtjes. Dan is het helemaal compleet.

De medebewoners zijn erg lief en rustig. (los van de stress die ze hebben) je hoort en ziet ze nauwelijks. Zaterdagochtend zijn Hymke en Marit ook aangekomen. En……ze zitten ook bij ons in huis. Heel gezellig dus. We hebben al weer veel lol gehad. Om en met Marit!! Ze blijft ons elke keer weer verbazen.

Die dag ook onze skipassen opgehaald. Ook al waren we er psychisch nog niet helemaal klaar voor, toch maar gaan skiën. We zijn er nu toch. Zicht was ongeveer anderhalve meter, er viel sneeuw uit de lucht en wij waren nog wat onwennig. Er waren maar 2 pistes open, de zwarte 1 en de rode 6. Met gevolg dat als je boven was je meteen naar beneden moest over de zwarte piste. Dus rustig inkomen zat er niet in. 1 keer de pistes gedaan en toen maar weer naar benee. Het was een goede ervaring. Wat een nog mooiere afsluiting van die dag was, de Juxbar ging die avond open!!! Nou dat hebben we geweten…….toen ook maar meteen met elkaar afgesproken dat we wat minder vaak gaan après-skin! Want minder drinken tijdens de gezelligheid van het apresskien is toch wel moeilijk.

Zondag ochtend eerst maar eens weer skiën. Zicht was veel beter, waardoor het allemaal veel beter ging! Ook een beetje naar onze huisgenoten gekeken die bezig waren met de oefeningen. Hubert nog gezien op de piste. Die vertelde ons dat we weer moesten helpen met het examen. 1 voordeel daarbij. Dan mochten we wel al onze pakken halen. Onze nieuwe pakken!!!! Die dag verder rustig aangedaan!! Pakken opgehaald. Schitterend zijn ze en ze zitten goddelijk! Dat komt goed dit seizoen.

De volgende morgen was het helemaal mooi weer. Blauw met geprepareerde pistes. (die 2 die open waren dan.) er deden 61 mensen mee aan het examen, ging erg vlot. Om half 12 stonden we alweer beneden. Toen was het wachten of ze geslaagd waren. Gelukkig was iedereen geslaagd dus kon het feest beginnen. Speciaal voor de examenkandidaten was er een feest georganiseerd in de juxbar. Was een zeer geslaagde avond!

Vanochtend even met z’n allen bij elkaar gekomen om een beetje de afvalscheiding uit te leggen en wat huiselijke reglementen door te nemen. De groep die we nu hebben is erg gezellig en leuk met elkaar. Dus dat moet wel goed komen. We hebben er in ieder geval allemaal veel zin in!

Misschien moeten we deze week al werken of het gaat zaterdag pas beginnen. Dat is nog even afwachten. De spanning gaat toch al een beetje komen. Hoe ging het ook al weer de opbouw van de lessen??? Omdat er een kans is dat we eerder moeten beginnen met werken is het voor ons elke keer spannend als we Hubert zien. Zou die zeggen dat we morgen moeten beginnen??? Of zijn we nog lekker een dagje vrij?? Mochten we morgen vrij zijn gaan we nog even naar Garmisch.

Groeten uit een wit Lermoos
Anous

• 15 December 2009 - 21:09

Eva:

Ha Nous, wat leuk om weer je verhalen te lezen. Ben afgelopen week nog een keer geopereerd, men dacht aan blindedarmontsteking. Was uiteindelijk een dunne darm ontsteking. Nu heb ik morgen een coloscopie, das een inwendig darmonderzoek. zit dus al de hele avond aan de laxeermiddelen...lekker dan! Hopelijk krijg ik geen enge dingen te horen van dat onderzoek, dus steek ajb een kaarsje voor me aan. Waarschijnlik tweede kerstdag eten bi Rolf, samen met Dimi en Iris. Gezellig dus maar mis je nu al! Liefs ook aan Nick en fijn dat de vissen veilig aan zijn gekomen!!! XX eef

• 15 December 2009 - 21:37

Miranda:

Leuk om weer verhalen van je te kunnen lezen. Ik zie nu al uit naar de rest. Hopelijk kun je nog ff er op uit, maar aan de slag is natuurlijk ook wel leuk.
    Succes ik zie je mail wel weer verschijnen.

Gr.Miranda

• 16 December 2009 - 13:29

Leny:

Fijn om te lezen dat de vissen het overleefd hebben.Ik had er mijn bedenkingen over.Hier ook koud maar geen sneeuw.Geniet nog even van je vrije tijd en dan er tegen aan. groetjes liefs Leny

• 26 December 2009 - 14:15

Steffie:

Hey Nous,

Heel veel plezier in Lermoos, Ik ben voor kerst drie weken terug en het is hier zoooo koud. De sneeuw en de kou kon ik echt niet aan, gelijk mijn 1e week ziek geweest. Komende week nog even partyen, voordat ik zondag weer terug ga naar de tropische hitte. 22 Juni 2010 ben ik weer in het land, heb je dan een plekje vrij in je agenda :)?

x Stef

• 10 Januari 2010 - 15:48

Marjolein:

Hallo,

daar veilig en wel aangekomen dus, fijn om te lezen.

Het lezen van jou reisverslagen is altijd leuk!
    Je schrijft altijd gezellig met een vrolijke noot.

Wij zitten hier in een wit overgoten Nederland waar de elfsteden koorts steeds meer aanwakkert, lijkt me super om weer eens dat sfeertje te proeven.

Nog even en we reizen weer af naar Lermoos en nu maar hopen dat daar heerlijk veel sneeuw ligt zodat we weer lekker kunnen genieten op de ski's.

Als je nou onverhoopt nog iets nodig hebt uit NL wat ze in Oostenrijk niet hebben, meld het dan even dan nemen we het voor jullie mee.

Kus en tot gauw Marjolein, Detlev en Julius.

Groeten aan Nick uiteraard.