Bericht uit Lermoos eindelijk na 3 weken - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Bericht uit Lermoos eindelijk na 3 weken - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Bericht uit Lermoos eindelijk na 3 weken

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

10 Januari 2009 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,

Hier dan eindelijk weer een bericht van mij! Werd ook wel tijd geloof ik. Het is alleen het zelfde als vorig jaar…..De kerstvakantie duurt hier geen 2 maar 3 weken. Maar ik zal het een beetje chronologisch (proberen) te houden!

De 12e van de 12e 2008 zijn we hier aangekomen na een bijzondere goede trein reis. Dit keer weer een trein zonder kroeg of plek waar je gezellig kon zitten. Bij gebrek aan beter zaten we dus maar in de fietsen wagon gezellig met Nico.

Om München aangekomen, de trein kwam natuurlijk uit Holland, werden Sebas, Nick en ik aangesproken door een Duitse (soort) politie man of we drugs bij ons hadden…..Nee??? Je mag het nog 1x toegeven, als je dan nog nee zegt en we vinden het ben je goed de pisang…..Wij weer Nee. Toen vroeg hij wie van ons 3en rookte. Ik niet. Ik was meteen niet meer interessant. Sebas en Nick werden gefouilleerd maar hadden verder ook niets. Dus allemaal prima. NEE, Nickgo moest zo nodig aan de andere kant gaan staan en kwam met zijn kale kop erg bedreigend over…..sowieso is meneer niet zo gediend van gezag wat tot gevolg had dat hij gezellig met de mannen mee mocht om zijn koffer te laten doorzoeken…..en dit allemaal om 7 uur s morgens!!!! Daarna de reis weer voorspoedig volbracht!

Het was weer echt thuis komen in Lermoos! We hebben zelfs nog even geskied op de dag dat we aankwamen. Alle andere mensen van het huis waren druk bezig met hun anwärter……..heerlijk om te zien als je dat zelf niet meer hoeft. De sfeer in huis was meteen gezellig!

Die maandag hadden ze examen, helaas niet iedereen in het huis is geslaagd. Jammer, maar in het lesgeven merk je er weinig van. Verder die week nog heerlijk vrij gehad. Niet zoveel geskied in het begin, wel veel ge-apreskied! Dat blijft natuurlijk ook een belangrijk element. In de vast kroeg waar we altijd komen. De Jux-Bar, staat nu een man. (in de tijd dat ik dit schrijf weet ik zijn naam eigenlijk nog niet…) het is echt een top vent. Hij wist meteen al wie we waren toen we binnen kwamen en elke keer als Nick en ik binnen komen staat hij klaar met 2 Kaiser! Heerlijk!!! Is ook weer ouderwets gezellig daar!

Ook nog opzoek geweest in Reutte naar onze huisdieren! We zouden nl 2 goudvissen kopen, Cato en Karel. Dat had Nick voor zijn verjaardag gekregen. Helemaal (aan de barman) nagevraagd waar de dierenwinkel is in Reutte. Gevonden, en wat blijkt. Ze verkopen er vanalles, behalve echt levende dieren. DUS OOK GEEN VISSEN. Zijn we mooi klaar mee! Dat bewaren we dus wel voor als we weer in NL zijn. Is ook een mooi vooruitzicht!

Toen kwam de eerste werkdag: Dat was voor ons beide op zaterdag 20 december. Wij hadden toen privé les. Zo kan je er tenminste langzaam inkomen voordat je in de drukte van de kerst verzuipt. Zondag, is het altijd spannend, hoe druk gaat het worden. Aan de kant waar ik sta (de babyweide) was het wel goed georganiseerd, dus dat werkte al prettig! Verder viel het met de opperkerstdrukte wel mee. Het enige dat ontzettend vervelend was……het regende. Zo wil je het seizoen natuurlijk niet beginnen. De volgende dag was het iets droger en kwamen nog meer mensen zich melden (die hadden over de laatste 20 kilometer ongeveer 18 uur gedaan!! Waren laat aangekomen en dachten, regen hebben we in NL ook, we beginnen wel een dagje later!)
Heel leuk groepje gehad die week, 2 kinderen die ik dat jaar daarvoor ook had. Heel gezellig. Ze konden al een jaartje skiën,dus de vorderingen gingen ook goed vooruit! Die week zelfs met de zesser naar boven geweest!!

Week 2, begon met heerlijk weer en met ontzettend veel mensen. Het leek voor mijn gevoel wel 2x zo druk als die week ervoor. Deze week had ik vanaf maandag (ik krijg mijn groep elke keer pas vanaf maandag omdat ik zondag dan overal en nergens ingedeeld kan worden) de grote beginners…..tja dan moet je weer even denken…das lang geleden. Ook nog eens 3 talen door elkaar heen….was wel heel gezellig. Hele leuke groep met ze gevormd. Je kon ook leuke estafettes met ze doen. Ze zijn wat stabieler dan de meeste 3 tot 4 jarige en begrijpen wat meer! Was de een verrasseende leuke week!
Wat daarbij niet alleen voor hen verrassend einde was maar ook voor mezelf is dat ik met hun op vijdag van de zwarte piste ben afgegaan…..da heb ik in de afgelopen 4 jaar nog niet bereikt….was dus wel heel bijzonder!

Tussen deze weken door was het natuurlijk ook nog even kerst en oud en nieuw. Aangezien wij gewoon aan het werk zijn op die dagen beleven we het toch wel wat anders dan als je gewoon rustig thuis zit. Toch was het wel heel erg gezellig. Ollie en Arjan met de kids waren hier met de kerst. Gezellig bij hun gegeten op kerstavond en 1e kerstdag! Was echt heel leuk. Hidde zat bij Oude Frans in het groepje en Lieke en Thijs zaten bij Franzi (skijuf) Vond ik heel leuk om mee te maken. Hidde: ik heb Frans vorige week nog verteld over het voorbeeld wat hij gaf over die persoon die niet kon skiën dat dat je moeder was…..je had hem eens moeten zien….Ik hem em nog nooit rood zien worden…….Oh echt waar…..maar dat wist ik niet….Sorry hahahah. Die zaterdag dat we nog heerlijk met jullie hebben geskied vond ik ook erg gezellig! (al had ik het wat koud aan het einde van de dag!) Ik zie jullie eind April wel weer, komen Nick en ik samen een keer gezellig op de borrel!
2e kerstdag zijn we met alle Nederlandse skileraren uit eten geweest, zijn er toch een stuk of 18 tot 20….gezellig veel. Was ook een gezellige avond. Zo kwamen we de kerstdagen dus goed door!

Oud en nieuw viel een beetje midden in de week. Iedereen wist niet was ze moesten doen, wel niet apres skien of pas om 12 uur weggaan….Nick, Marit, Jelske en ik hadden toch echt de beste oplossing: Meteen apres skien…Vooral in de Jux. We zijn heel even in de Lamme Ente geweest, maar daar was niets aan…weer terug naar de Jux…..mijn horloge liep meer dan een half uur achter, dus ineens was het 12 uur……GELUKKIG NIEUWJAAR!! Maar ja wat begint er ook om 12 uur, vuurwerk……ik vond het weer eng en we zijn toen snel naar huis gegaan. Dus na een mooie avond lagen we iets voor half 1 in bed! Goede combi….hele leuke avond maar toch je nachturen pakken!

Afgelopen week, was het dus de 3e week. Alle Nederlanders zijn wel naar huis, maar de Duitsers hebben nog vakantie tot en met 3 koningen. Er was dus nog volop werk! Dit keer was het op zondag allemaal niet zo goed en duidelijk geregeld. Daardoor liep alles niet even soepel. Uiteindelijk had ik wel echt een heel lief leuk groepje…konden ook al 1 jaar skiën…ook weer veel kinderen gezien van afgelopen jaar (ook in de kerstvakantie! Dan hoor je om je heen, kijk daar staat juf Anous, heel lief!)
Groepje bestond uit allemaal Duitsers en 1 Nederlands jongetje (later 2). Ging helemaal goed, tot ik echt ziek werd. Ik had al last, ben veel vroeg naar bed gegaan en niet wezen apresskien…maar mocht niet meer baten. Donderdag dacht ik nog, ik probeer het vandaag. Maar het tochtje naar de Sammelplatz was al genoeg. Rebecca heeft toen mijn groepje overgenomen. Is toch wel heel moeilijk om je groepje af te staan……(dat heb ik nog nooit hoeven doen)
Naar de dokter geweest en er zit vocht in mijn bronchiën en longen. Medicijnen gekregen. Kon ik in ieder geval weer lekker slapen, in plaats van verkrampt te liggen door de koorts. Die is nu ook wel weg (de koorts) maar nog steeds niet veel lucht en veel hoesten. Ik ben dus benieuwd hoelang het duurt. Als het goed ik is het volgende week rustig. Maar ja, ziek zijn is niet het leukste wat er is. Zeker als iedereen om je heen heerlijk kan genieten van het onwijs mooie weer en de apres ski gezelligheid! Maar het zal vanzelf wel over gaan!

Hier gaat verder alles goed! Weer is mooi en dat blijft mooi. Al mag er wel wat nieuwe sneeuw bij komen! Onder alle nepsneeuw die er nu ligt ligt nl gewoon ijs…..maar ja, het is en blijft wel genieten van de zon!!!!
Tot snel voor alle mensen die komen en voor de andere, lieve groeten uit Lermoos!

X Anous

  • 10 Januari 2009 - 18:11

    Miranda:

    Hey anous,

    Wel gave foto zeg. Hier in Nederland is het best gezellie met die witte laag. Ben ook al wezen schaatsen was ook wel weer gaaf. Dat je het daar naar je zin hebt was ik al niet bang voor. Veel fun nog daarzo.

    Liefs Miranda

  • 11 Januari 2009 - 07:44

    Lineke:

    Klinkt weer ouderwets gezellig!

    Tis wel erg leuk om je verhaal te lezen en er ook daadwerkelijk beelden bij te hebben in mijn hoofd :)

    Veel plezier nog!!

  • 11 Januari 2009 - 09:38

    Mama Femkge:

    he die anous

    dat moet je niet doen hoor ziek worden! Zit waarschijnlijk in de lermoser lucht, ik ben ook snipverkouden thuis gekomen.
    Hoop dat je snel weer opknapt en wens je veel plezier in de sneeuw met zon. groetjes

  • 11 Januari 2009 - 11:39

    Frans :

    Hey Anous!! Ik kom zo thee drinken.. Hopelijk dat we allebei weer gauw beter zijn.. Die zugspitze blijft mooi

    groet uit hotel Post

  • 11 Januari 2009 - 11:39

    Frans :

    Hey Anous!! Ik kom zo thee drinken.. Hopelijk dat we allebei weer gauw beter zijn.. Die zugspitze blijft mooi

    groet uit hotel Post

  • 11 Januari 2009 - 22:30

    Leny:

    Hoi Anous en Nick
    Hopelijk gaat het alweer een beetje beter met je Anous. Hier vandaag weer heerlijk schaatsweer. In Hoogmade wezen schaatsen de plassen op.Jammer dat het gaat dooien,misschien morgen nog een dagje op het ijs.
    Ik spreek jullie snel weer. Liefs Leny

  • 12 Januari 2009 - 14:01

    Greet:

    Hoi Anous,

    Leuk om te lezen hoe jullie je dagen vullen met voornamelijk leuke dingen.
    Jammer dat je ziek bent geworden. Gaat het inmiddels alweer een beetje?
    Jammer van de vissen! Hadden jullie toch die "nep"vissen uit Nederland mee moeten nemen! Misschien in Nederland toch nog een Sjakie en Greetje i.p.v. Karel en Kato???
    Groetjes ook aan Nick van ons allemaal!

    Greet

  • 18 Januari 2009 - 20:05

    Eliz:

    hi hoop dat je je weer beter voelt! heb je gemaild x

  • 08 Januari 2010 - 10:07

    Martijn Niemeijer:

    Hallo Anous,

    Ik kom ook weer in Lermoos. Opa en Oma komen misschien morgen en anders volgende week al in Lermoos samen met Joris. Wij komen pas in de vakantie. Ik hoop dat ik je dan weer zie en ik hoop dat je dan weer mijn juf bent maar dat willen vast alle kinderen.

    kusje van Martijn Niemeijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 77736

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: