Nieuwe sneeuw maar niet voor mij helaas... - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Nieuwe sneeuw maar niet voor mij helaas... - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Nieuwe sneeuw maar niet voor mij helaas...

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

05 Maart 2008 | Oostenrijk, Lermoos

Hallo Allemaal,

Eindelijk is het weer tijd voor een berichtje van mij…..veel gebeurd natuurlijk in die tussentijd. En (bijna) alleen maar leuke en gezellige dingen natuurlijk!!

De maand februari was de maand met alle verjaardagen en gezellige feesten zoals carnaval en de krokusvakantie….Nico, Femkge, Ollie, Liz en Luke waren de jarigen. Allemaal gezellig natuurlijk, Nico’s verjaardag was vooral in mijn gedachte nu, heerlijke appelstrudel, Liz en Ollie gewoon gezellig zuipen in de Jux. Ook ‘savonds nog maar dat heb k maar even overgeslagen. En dan hadden we nog Femkge, die verjaardag moest ook heel gezellig worden, hellaas lag die met griep in bed….Toen heb ik de datum verschoven naar 6 maart….deze week dus in ieder geval nog een feestje!!

De week van de carnaval zat ook in deze maand, de Oostenrijkers maken daar toch wel weer een heel feest van….is mij na dit jaar alleen weer niet duidelijk geworden wanneer ze wel en niet verkleed gaan en wanneer het echt gezellig drinken is en wanneer ze weer rustig thuis zitten. Het duurt een week en dat was de enige duidelijkheid die er was….Verder waren er natuurlijk ook nog erg veel (gezellige)Hollanders uit het zuiden van ons land….veel van vorig jaar. Was eigenlijk best wel gezellig. Zijn natuurlijk wel de mensen die zonder het carnaval thuis kunnen en toch komen voor de sneeuw en de gezelligheid……die kan je hier best hebben in een Apresskikroeg…Verder waren de ouders van Tom (skileraar van 2 jaar geleden) met zijn hele fam, behalve Tom er ook. En mijn “Broer” met zijn vrouw en de kinderen….dus dat was weer erg gezellig!!

Verder natuurlijk weer allemaal lieve kinderen gehad….echt een paar speciale weken…..Gewoon op het tapijtje begonnen, dan de förderband, touwlift, sleeplift en dan de gondel! Dat is natuurlijk al helemaal top, maar deze maand waren de kinderen ook wel heel leuk. Carnavalweek natuurlijk een Nlgroep!! 1 week priveles gegeven aan 3 NL kinderen…1 (juul) had ik vorig jaar al gehad en kwam dit jaar met zijn vriendjes….en volgend jaar weer!! Verder nog 3 speciale kinderen in de officiële krokusvakantie. 1 familie die bij mij op vakantie was in Griekenland kwam skien in Lermoos, hun 2ling zat in mijn groepje! En een vriendin en teamgenoot van Ollie van hockey kwam langs met de fam…en hun jongste had ik ook! Was echt helemaal top! Heb daardoor echt een hele speciale week gehad. Hard gewerkt, maar erg veel voor teruggekregen!!

De Krokusvakantie was wel echt het toppunt van drukte hier in Lermoos…Ik heb het geloof ik in 3 jaar nog nooit zo druk gezien. Er waren meer dan 500 aanmeldingen van kinderen die week. (en voor mijn gevoel minder skileraren dan anders.) Zelfs de reisleidster van OAD, (voor mij ook gewoon OAD) werd 2 dagen ingezet om mee te werken. Wat wel een voordeel opleverde, ze had daarna nog meer ontzag voor ons werk!

De maand februari is weer voorbij. Het is vandaag, de dag dat ik dit type, zondag. (De dag van versturing zal wel wat later plaatsvinden.) Het heeft hier sinds vrijdag nacht geregend en het is zondag middag pas droog geworden. Jullie kunnen wel raden wat dat met de sneeuw doet nadat het een aantal dagen al rond de 20 graden is geweest…..Gelukkig zijn de vooruitzichten weer helemaal top. Het is eerst even wachten tot alle NL het dorp verlaten met regen, dan wordt het droog en kouder en vanaf dinsdag schijnt het 3 dagen heftig te gaan sneeuwen en blijft het wat kouder. Nou dan redden we het wel tot en met Pasen!

Verder zit ik vandaag thuis omdat het sowieso onwijs rustig is en ik ben ziek….ik wordt vanzelf wel weer beter, maar heb besloten dat ik wel even de tijd neem om uit te gaan zieken. Anders ben ik met Pasen dadelijk weer ziek……en dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken!!! Inmiddels is het woensdag, ben al langs de dokter geweest omdat het beter worden toch niet zo heel voorspoedig verliep. Heb een heftige angina en zit aan een kuur. Door de medicijnen gaat het overdag wel, maar ‘snachts nog veel last. Ben dus ook nog niet aan het werk en ziek et eerst maar effe uit. Komt vast allemaal goed. Heeft heel licht gesneeuwd gisteravond, de zware sneeuwbuien laten nog even op zich wachten….hoop dat et komt! Toen ik dit bericht typte sneeuwde het licht. Inmiddels 2 dagen heftige sneeuw gehad. Dan is het wel kut om ziek te zijn…..ik wil ook skien in de verse poeder tot en met je knieen….maar ja. Donderdag ga ik me beter melden en dan kan ik vrijdag weer skien….blijft vast nog wel sneeuwen en anders blijft et nog wel effe liggen.

Zoals jullie zien, alles goed hier (los van de regen) Veel zon gehad en veel gezelligheid. Vermaak me prima hier en ben helemaal gelukkig!!

Tot binnenkort in April,
Lieve groeten Bonus

# Hee Veer, mail of sms jij mij even de datum dat je wilt langskomen, dan kan ik naar het VVV om te kijken wat interessant is voor jou!!

# Hee Bar, ik zag geen nieuwe berichten van jou, ga er daarom vanuit dat alles helemaal goed gaat daar en dat het gezellig is! Heel veel plezier in Miami! Geniet ervan. Ik hoor in mei wel de verhalen of lees et op je site!

#Dita, sorry dat ik eigenlijk helemaal geen afscheid van jullie heb genomen, zat als een zombie een film te kijken. Hoorde dat de reis goed ging? Tot Pasen dan maar weer????

# Bohm, hoest met het huis????

# Cliff, iets meer dan een maand te laat, maar als nog van harte gefeliciteerd!! Gaat niet om de datum maar om de echtheid erachter toch?? Deze is erg echt bedoelt!

# Pap, was het leuk in Spanje met golven? Had je collega (de drukker) van je werk toevallig gezien.

# Fam Heemel, het is ongeveer 1 x per maand een bericht, maar meer dan nix. Omdat ik nu niet meer op jullie bureaublad sta, komt et wel aan dan??

# Rogier, alvast veel plezier met skien. Geniet ervan!! Ook van het samen skien!


  • 05 Maart 2008 - 14:12

    Dita:

    hoi Anous

    geeft helemaal niet, alleen Pasen gaat niet lukken, dan blijven we thuis in Nederland. Maar Hemelvaartsdag, Koninginnedag en Pinksteren zijn we weer in Ehrwald! Gauw beter worden en nog veel plezier in Lermoos. En met het vieren van de verjaardag van Femke!

  • 05 Maart 2008 - 20:17

    Bar:

    Hey bonus, ja idd alles goed hier hoor. Matt en ik hebben het super gezellig, morgen hebben we zelfs een date! Hij zei: kan je rond 2 uur bij mijn kantoor zijn? Nou dat lukt wel, maar verder wil hij niet zeggen wat we gaan doen, het is een verrassing, lief he!
    Miami wordt helemaal top, we vertrekken zaterdag en blijven tm dinsdag de 18e. Ik kan gewoon in contact blijven hoor want het hostel heeft internet.
    nou anous wordt maar snel weer beter! Spreek je snel
    dikke kus
    bar groot

  • 07 Maart 2008 - 21:10

    Sylvia Wijsman:

    De cricketkids zijn benieuwd of je na de mei vakantie op zaterdag weer met ze wil
    trainen??
    Veel plezier daar.

    Sylvia

  • 10 Maart 2008 - 13:49

    Alette:

    Ha Anous! Inmiddels sta je gelukkig weer met beide benen gezond op de grond en heb je je keel al weer met keurige hoeveelheid alcoholica gesmeerd. Het was weer gezellig. Jammer dat jullie zaterdag niet langer konden blijven, heb qua uren een werkdag doorgebracht in het apresski-wezen. Tja, iemand moet het doen zeg ik altijd.
    In NL storm en regen voor de verandering, zag net op site Lermoos dat het zonnetje weer lekker schijnt. Heerlijk, geniet nog maar even.
    Thuis gekomen moet ik altijd even "landen", nog niet helemaal gelukt. Wat wil je na zo`n intensief weekend. Morgen weer aan het werk en vangt het normale ritme weer aan.
    Daan en Florine hebben het voor het eerst alleen thuis goed gedaan en zich uitstekend vermaakt. Voor herhaling vatbaar dus, biedt nieuw perspectief.
    Was eigenlijk benieuwd naar je emailadres maar kan ik niet vinden op je site. Geef m anders ff door.

    Tjuus, Alette

  • 17 Maart 2008 - 18:58

    OAD:

    Hi skijuf!!
    ja, ik heb idd veel ontzag voor jullie werk gekregen.
    Het seizoen zit er helaas weer bijna op
    en dan mag Oad naar Mallorca. Ik ga zo naar mijn laatste skishow kijken :( maar dit maal wel in de sneeuw:)
    Liefs Marjolein

  • 22 Maart 2008 - 08:13

    Sindy:

    Hee babe,

    Je ziet er wel weer erg gezond uit met dat kleurtje op je gezicht! Ben je weer helemaal de ouwe?

    Met de verkoop van ons appartement gaat het aardig, we zijn in ieder geval onder bod. 25 april krijgen we de sleutel in de Bronx, dus gaan we verhuizen. Ben jij er dan om te helpen? Haha, grapje hoor!

    Geniet nog ff daar en veel succes met paaseieren zoeken!

    Dikke kus,

    Sin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 77718

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: