Eind verslag seizoen 2010-2011 uit Lermoos - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Eind verslag seizoen 2010-2011 uit Lermoos - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Eind verslag seizoen 2010-2011 uit Lermoos

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

19 Maart 2011 | Oostenrijk, Wenen

Hallo Allemaal,

Jullie hadden natuurlijk veel vaker een stukje text verwacht van mij. Nou ik zelf eigenlijk ook! En zekers nu ik dan ook een dongel heb, waardoor ik wat makkelijker kan mailen. Ik heb ook wel alle nieuwsfeiten meegekregen en was daardoor wel up tot date wat er in de wereld om Lermoos heen gebeurd is. Zelfs facebooken en Hyves nog wel gedaan…..al was het in zijn 8e versnelling…..dus daar heeft ook bijna niemand wat van mij vernomen. Meer kunnen lezen of ik nog leefde en wat er te doen was. Maar inmiddels zit mijn seizoen erop, afgelopen vrijdag mijn laatste werkdag gehad, nu eindelijk ontspannen vrij!!


Ik zal in een korte vogelvlucht (heet dat zo als je het mooi wilt benoemen) vertellen hoe het seizoen geweest is. Ik kan kort en krachtig beginnen dat het een zwaar en heftig seizoen geweest is. Veel zwaarder dan de andere seizoenen. Wat niet wil zeggen dat ik niet heb genoten en dat het me niet bevallen is. Het was weer helemaal top en tot in mijn tenen toe genoten. Maar wel veel gewerkt en veel prive gegeven tussen de middag, waardoor je best lange dagen maakt. Je hebt zelf dan nl geen pauze en gaat in 1x door met je lessen. Dus daarin was er een goed en productief seizoen, genoten van al het werk, maar erg blij dat ik nu toch wel weer uit mag rusten!!!

Verder qua werk, ik begon het liefst altijd al op een teppich, een mooi groen matje waar de kinderen die voor het eerst in hun leven komen te skien beginnen. Hun leeftijd kan verschillen van (officieel) 4 tot 6 maar in praktijk is dat vaak (zeker buiten de school vakanties om vanaf 2 ½ tot 5. Wel verrassend is wat sommige 2 ½ jarige en 3 jarige kunnen! Maar veel lol gehad, weer veel geduld ontwikkeld en lekker gewerkt. Elke week weer een tapijtje, ik kon er geen genoeg van krijgen!!

Ook nog 1x echt (moeten) skien. Prive die elk jaar langs komt kwam natuurlijk gezellig weer langs. Naar de gezelligheid keek ik zekers uit, maar ja, na een aantal weken op een tapijtje en dan moet je ineens skien……ik was er gewoon zenuwachtig voor. Je hebt nl ook nog actieve leraren die voor de les gaan skien, of die op hun vrije zaterdag nog effe lekker de latten onder doen. Zo persoon ben ik niet. Ik vind het echt top om skiles te geven, zaterdag moet ik nog badkamers poetsen……dan ben ik er wel klaar mee. Dan is het lekker huiselijk boodschappen voor de hele week zodat ik ook geen rekening meer hoef te houden wann ik boodschappen moet doen of wann we wat eten…..maar vrij skien, daar doe ik eigenlijk niet aan. Dus ik echt wel de boeken erbij gehaald om me goed voor te bereiden. Natuurlijk kan ik heus wel skien, dus het kwam wel boven. Sneeuw technisch lag er minder dan het jaar ervoor dat ze er waren. Dus ik moest zeker wel bikkelen want smorgens is het 2 uur les en smiddags leuk alle hobbel paadjes. Ik heb mijn oude skies ervoor gebruikt want we zijn wat boomwortels en stenen tegengekomen! Leuke mooie week gehad, daarna gewoon oud en vertrouwd een groen tapijtje gehad!! En zo gaat het door, week in week uit. De ene week heb je echt een top groep, mega groeps gevoel en lieve kids. Andere week moet je er harder voor werken om van de kids een groep te maken. Maar volgens mij, als ik zo terugkijk heb ik zekers geen klagen gehad. Ik ga daarin met een heel tevreden gevoel naar huis toe….het is dat het seizoen hier echt ophoud en dat er veel mooie dingen ons nog te wachten staan in Nederland, we mogen heel onze super vila verfen en ik mag weer gezellig werken met mijn leuke kids van Op Stoom! Daar kijk ik ook zekers wel naar uit! Al met al een mooi en goed seizoen gehad.

Voor de dingen daaromheen, tja dan kom je al snel uit op het weer…..het weer, dat was als ik het positief vertel viel het wel mee. Omdat je ook continu hier zit, is het als het groen is, niet zo erg, want je weet dat er nog prima te skien valt ook al is het groen eromheen. Maar de gasten die dan net uit NL komen vinden het heel groen zien en vragen zich af of de pistes nog wel open zijn. Al met al, prima kunnen skien, al kon er natuurlijk meer sneeuw zijn. Het was dit jaar dan gelukkig niet zo dat heel Oostenrijk helemaal wit was behalve Lermoos. Ik was tevreden en ga tevreden naar huis. Volgend jaar volle kanne sneeuw??!!!! Daar gaan we voor!

Afgelopen vrijdag mijn laatste werkdag gehad, vandaag, zaterdag en morgen zondag beide dagen nog wel poetsen en daaromheen alle spullen inpakken. Dat heeft natuurlijk ook wat voeten in de aarde…..zoveel maanden hier zijn, al 3 tassen en alle skispullen hier hebben staan en met een volledige ingerichte mooie top Clio naar Lermoos gereden…..tja dat moet allemaal weer gesoteerd, heringericht, opnieuw ingepakken en weer allemaal uitgezocht worden. Ik ben dus echt nog wel effe zoet om dat wat we mee terug nemen goed in te pakken en dat in de super Clio te krijgen. Vanavond laatste avond in de winelounge, morgen nog effe lekker Italiaans en dan maandag na de skishow mogen we nog heel even slapen. Om 3 uur gaat de wekker, aankleden en dan de auto in…….

Op naar Nederland, maandag nacht heet het voor mij (voor Nick dinsdag morgen, hij heeft ook wel gelijk, maar maandag klinkt of ik vakantie heb…..) na de skishouw gaan we om 4 uur rijden. Naar Nederland, ja dat klopt, maar niet meteen naar het wonderschone Voorhout…….Ik ben hier sinds 18 december aan het werk…..1 dag vrij gehad en 18 maart gestopt…….ben dus wel effe aan vakantie. Nou Nick en ik hebben wat gevonden. We gaan, samen met onze goudvissen Fred en Dirk het mooie Ooij bezoeken. Een dorp vlak bij Nijmegen. Daar gaan we nog effe 3 nachtjes gelaxen voordat we naar ons mooie dorp terug gaan!

Voor iedereen tot snel, hierbij excuses dat ik zo weinig van me heb laten horen. Vele weten gelukkig bij Anouss, geen nieuws is goed nieuws……binnenkort met allemaal weer Nl contact. Mocht ik dingen vergeten zijn te vertellen, wat natuurlijk heel goed mogelijk is met 1 seizoens verslag, vraag het dan gewoon. Ik geef overal antwoord op. Tot snel

Lieve groeten uit Lermoos
X Anous

  • 19 Maart 2011 - 17:54

    Nick Van Beek:

    Hi Anous,

    Heel leuk verslag. Ik kijk er naar uit om lekker met jouw te onspannen in Ooij.

    X Nick.

  • 19 Maart 2011 - 18:04

    Nienke Dijkstra:

    jaaa! Eindelijk een berichtje :D Nice!!
    Ik heb een hele leuke tijd met jullie gehad!! Echt super!!
    Hopelijk tot volgend jaar :D

    Liebe GrüBe, Nienke

  • 19 Maart 2011 - 18:22

    Diede:

    Is het leuk op vakantie? Komen jullie snel weer terug? En ik vind je zo lief. Verder weet ik het niet.

  • 20 Maart 2011 - 10:53

    Leny:

    Fijn dat jullie weer richting Nederland komen. Kijk er naar uit om jullie weer te zien. Het huis staat er nog en de bolletjes bloeien bijna dus mooi op tijd. Tot vrijdag kus Leny

  • 20 Maart 2011 - 12:30

    Lineke:

    Anous!!

    Fijn te horen dat het weer een geslaagd seizoen was! Lekker nog even genieten van jullie vakantie :)

    x Lineke

  • 29 Maart 2011 - 07:04

    Suseke:

    Heey! :D Je hebt er een leuk verslag van gemaakt! (niet dat het niet leuk was in Lermoos...je begrijpt me wel ;) ) Ik ben blij dat ik dit Lermoos seizoen met jullie mocht delen! ;) Tot snel! Laat je weten wanneer je een schilder nodig hebt? ;)
    Kusjess Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 77708

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: