Het eerste relaxe verslag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu Het eerste relaxe verslag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Anous Maanen - WaarBenJij.nu

Het eerste relaxe verslag

Door: Anous

Blijf op de hoogte en volg Anous

16 December 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hallo Allemaal!!

Hier dan het eerste berichtje op mijn site. Ik zal natuurlijk weer eens proberen het zo chronoligisch op te schrijven, maar er komen altijd nog dingen tussendoor, dus zal wel weer een doorelkaar zooitje worden.

Vorige week vrijdag vroeg zijn we vertrokken. Iets later dan onze eigen planning, maar nog wel vroeg genoeg om de spits in Nl te vermijden. Waar we ook veel mazzel mee hadden was dat de kant die wij opgingen best rustig was, maar dat de kant richiting NL op heel erg druk was. Onderweg hebben we 3x een ongeluksituatie gezien. Het was de eerste keer dat toen we uit NL vertrokken dat de hele weg wit was. Dat was wel heel indrukwekkend. Daardoor was je de hele weg al in de stemming dat je naar de winterstop ging. Dat was dan ook wel de reden van alle ongelukken aan de andere kant. Er stonden zelfs vrachtwagens ingesneeuwd langs de kant van de weg. Wij hadden er tot vlak voor het einde in ieder geval geen last van. Vanaf Ulm begon het bij ons ook echt te sneeuwen en was de weg ook echt wel wit en glad daardoor. Nick vond dat wel spannend, kon ik vooral aan zijn houding merken. Ik vond dat weer minder spannend dan vele andere verkeerssituaties…..we heffen elkaar leuk op zo. Maar zonder schade en ongelukken of enge trauma’s zijn we veilig aangekomen in Lermoos!!!!

Was echt een gevoel van thuis komen, dus dat was wel leuk. Je laat (zeker nu voor ons) toch een thuis achter, dus dan is het wel zo leuk als het toch thuiskomen is! Allereerst hebben we de hebben heel de kamer verbouwd. Alles heeft een andere plek gekregen en toen zijn we de auto gaan uitladen. Wat had ik toch weer veel in de mooie Clio gekregen!!!! Nadat de auto leeg was, nog de spullen opgehaald bij schuster waar we toch ook nog 3 tassen hadden staan! Toen Bier gehaald, wat natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk is en toen zijn we maar eens rustig begonnen! De tijd ging vanzelf verder! Heel vreemd, als het gezellig is gaat de tijd ook snel. Na een paar biertjes gezellig met de andere in de keuken ging nick nog even apres skien in de Lamme, ik ging me druk maken om de huisvesting van Fred en Dirk. Ze hebben de reis goed overleefd, maar dan mogen zo ook wel weer terug naar hun eigen villa. Die waren snel tevree en verhuisd! Toen maar begonnen met het bed opdekken. Als ik er dan klaar mee was konden we in ieder geval slapen!

Zaterdag zelfs een beetje uitgeslapen voor ons doen! Alles rustig aan gedaan. Skipas opgehaald en de rest uitgepakt. Ook nog even onze pakken opgehaald. Evelien was toen voor het eerst in de skischool. Oh, maar ik heb nog niets uitgezocht…..maar aangezien wij als laatste vorig jaar de pakken ingeleverd hadden, konden we die ook wel heel makkelijk vinden! Heel blij zijn we weer met onze oude vertrouwde schoffel pakken. Dit jaar zijn er weer nieuwe. Ben benieuwd! Thuis gekomen weer verder met uitpakken! We bleven maar uitpakken!! Toen bijna alles een plek had, konden we beginnen aan de kerstverlichting! Is effe wat werk, maar dan heb je het hele seizoen ook wel de gezelligheid daarvan!! Ik zal nog wat foto’s van onze kamer later bij het verhaal plaatsen!

Zondag hebben we zelf geskied. Voelde eerst wel heel vreemd. We gingen dan ook wel rustig aan. Je merkt als je lang niet hebt geskied dat je het niet verleerd bent, maar dat de grens van voorzichtigheid heel anders is dan als je al een maand op de skies staat. We bleven die dag dus wel een beetje doetjes op de skies maar het viel ons niet tegen. Thuis gekomen maar meteen begonnen met apresskien. Daar kan je ook niet vroeg genoeg mee beginnen met oefenen. Ook daarin is het handig als je een beetje geoefend bent wil de drukte en de hectiek losbarsten!

Maandag, die dag hadden de cursisten van de anwarter hun examen. Wij (+ alle andere nl die er al waren) moesten helpen. 9 uur verzamelen. Je weet het al van te voren, maar goed. De eerste dag verschijn je natuurlijk goed optijd. Dus iets te vroeg sta je daar met je goede gedrag te wachten, uiteindelijke mag je dan rond half 10 naar boven, om daar vervolgens weer verder te moeten wachten. Om half 11 begon het examen. Ik mocht weer bij onderdeel 2 staan samen met Pepi!. Mensen om de beurt laten starten. Ze hadden de oefening Pizza, Patat bij mij (maar dan natuurlijk met de officiele benaming) Ik moest daar vorig jaar ook staan. Ik heb sowieso niet zo goede kijk erop of ze het goed doen, verder heb ik ook geen tijd om te kijken, ik ben altijd erg gefocust op Mr pepi om weer de volgende te laten starten. Alles ging natuurlijk goed en na een tijdje toen het klaar was mocht ik inmiddels heel koud naar beneden.

Snel naar huis, Nick zijn auto ontdaan van de halve meter sneeuw die erop lag. Als je het eraf haalt bedenk je, het zou leuk geweest zijn als we er een foto van hebben. Maar ja, toen was het al te laat!
We moesten nog naar een begravenis. Een broer van een oostrijkse skijuf zou worden begraven en voor haar is het wel fijn als er een paar bekende toch nog langs komen om haar toch te steunen? Was sowieso wel indrukwekkend. Ik ben al niet zo kerkelijk, en dan alles in zijn duits. Of liever gezegd, tirols. Ik heb mijn ogen uitgekeken, maar net nagevraagd aan Nick, ik deed het redelijk onopvallend. Ik vond het een hele beleving! En daarbij duurde het allemaal niet te lang, dus dat was ook prima! Wat dan wel weer koud was, was sowieso de kerk, maar ik had mijn witte K jas aan. Missschien niet zo netjes qua beeld, maar qua warmte PRIMA!! Nick daarintegen, die had zich aan het beeld gehouden. Zwart zomerjasje. Nou die heeft het geweten!! Eerst koukleumen in de kerk en dan daarna, tijdens de werkelijke begravenis buiten nog een tijdje staan! Gelukkig hadden we de auto in de zon staan!
Thuisgekomen, konden we meteen door naar het anwarterfeestje. Dat was wel vreemd. Van het ene zo snel door naar het andere. En dan was het ook nog eens in de Lamme Ente. De plek waar ik nooit kom. Eigenlijk vooral omdat het bier daar echt heel vies is! Maar ze hadden nieuwe flesjes dit jaar. En die bevielen prima. De stemming moest effe omgegooit worden bij ons, maar het was uiteindelijk een geslaagd en gezellig feestje!!
Die avond waren we als eerste thuis, was ook wel helemaal goed, want via mij belde Huubje Nick dat hij de volgdende dag moest werken! Snel maar wat gegeten en toch optijd naar bed!

Dinsdag was een dag van het heerlijk nix doen, nou ja, me verder settelen op de kamer. Daar kan ik heel veel dagen voor gebruiken! Dus los van het dingen uitzoeken en het (weer verder) opruimen nog wel lekkere appelflappen gemaakt!!! De dag vloog voorbij met een lekker einde!!

Woensdag, Nick moest weer lesgeven vandaag. Ik ben wel vroeg opgestaan en al om half 10 gaan skien! Helemaal naar de top, de sneeuw was echt onwijs mooi. Het enige probleem was dat het ook echt heeel koud was. 2x ben ik helemaal naar de top geweest en helemaal naar benee geskied, toen vond ik het wel weer welletjes. Weer heerlijk huiselijk geweest. Ik had nog een restje appelflap binnenkant over, dus weer lekkere flappies gemacht!!

Donderdag, Nick zou vandaag weer moeten werken. Huubje belde alleen via mij dat het jongetje niet wilde. Wij helemaal blij, dan konden we samen gaan Nordic Walken. Belde Huubje een kwartier later weer. Het heertje wilde toch graag vanmiddag les. Daar ging ons plan. Wel jammer, maar ja dat gebeurd! Toen maar in mijn eentje gaan NW-en! En met een behoorlijk tempo!!! Ik vond het wel heel leuk, ook omdat het erg mooi was in de Moos. De lucht was al echt mooi blauw maar er was nog allemaal laag hangende bewolking en mist. Die was echt heel koud, daardoor waren alle haren die ik had ook bevroren! Thuis gekomen was voelde ik echt mijn benen en mijn rug. Mischien dat ik wat fout deed?? Ik had in ieder geval het gevoel dat ik echt wat had gedaan.
Vanmiddag foto’s naar de schlecker gebracht, kan ik de kamer weer mooi behangen! (ook hiervoor geldt wann het klaar is komen de foto’s!)
Nu zitten we fijn in de winelounge, en gaan natuurlijk een hamburgertje eten! Nog effe tijd voor de ontspanning en dan het echte werk.

Zaterdag moeten we ons om 9 uur melden, skikoordination! Ik ben nu al benieuwd!! Maar eerst morgen weer lekker vrijskien en heerlijke genieten!
Het is weer helemaal top om in Lermoos
Groeten uit een wit Lermoos
X Anous



  • 16 December 2010 - 18:09

    Ief:

    Wow....ik wil nu ook al!! Klinkt allemaal super zeg! Jeetje, heerlijk om op die piste weer te staan..
    Geniet nog even van je vrije tijd voordat je echt aan de bak mag!

    xx

  • 16 December 2010 - 18:24

    Buren: BMODL:

    Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Jullie huis staat nog... We missen de geluiden naast ons wel een beetje, maar gelukkig is het hier ook druk (met alle kerstvieringen en andere ellende daarvan op de verschillende scholen), dus vliegt de tijd voorbij.
    Knuffels van ons allen.

  • 16 December 2010 - 18:25

    Diede:

    Fijne vakantie! En dat is het.

  • 16 December 2010 - 19:06

    Sindy:

    Bier met een hoofdletter schrijven, ik kan niet anders zeggen dan: briljant! :-)

  • 16 December 2010 - 20:48

    Leny:

    Zo jullie wennen al weer snel daar.
    Heerlijk in de sneeuw. Hopelijk krijgen jullie weer een leuk en gezellig skiseizoen.

    Groetjes dikke kus Leny

  • 20 December 2010 - 20:30

    Greet:

    Wat leuk allemaal om te lezen.
    Wij hebben hier ook veel sneeuw. Het lijkt wel Oostenrijk.
    Via deze weg alvast fijne Kerstdagen toegewenst. De kerstkaart is onderweg.
    Groetjes Jacques en Greet

  • 20 Januari 2011 - 17:03

    Patricia (op Stoom):

    Hi Anous!

    Wat een geweldig verhaal. Jullie hebben het dus goed naar je zin! Had niet anders verwacht. Heb je ook een leuke kerst gehad?
    Op het werk missen we je natuurlijk, vooral je pret, leuke activiteiten en niet te vergeten die lekkere hapjes ;)
    Als je terug komt kunnen we flink bijkletsen.

    Genietse nog!!!
    Xxx Patries

  • 17 Maart 2011 - 09:12

    Rolf Van Maanen:

    Dacht ik je 22 maart in wel in mijn armen te kunnen sluiten ontdek ik dat je een weekje in 'een hutje op de hei' gaat zitten bijkomen van een halfjaar Lermoos. Het is je gegund. Wacht je vader wel een week langer!

    Veel plezier en tot de 29 maart of daaromtrent.

    Groet, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anous

Weg, onderweg, opweg naar wat mooi's!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 77703

Voorgaande reizen:

09 November 2017 - 01 December 2017

Rondreis Sri Lanka & Maladieven

01 September 2014 - 30 September 2014

Tanzania, Kilimanjaro, safari en Zanzibar!!!!

09 December 2011 - 20 Maart 2012

Weer naar Lermoos, de sneeuw in, lesgeven!!

26 Maart 2011 - 10 December 2011

gewoon in NL aan het werk, huis verbouwen!

22 Maart 2011 - 25 Maart 2011

Bijkomen van Lermoos in het mooi Ooij

10 December 2010 - 22 Maart 2011

Mooi Lermoos 2010 - 2011

11 September 2010 - 03 Oktober 2010

anous op de transiberien express

22 April 2010 - 25 Augustus 2010

Anous weer in Nederland

10 December 2009 - 21 April 2010

Op naar een mooi nieuw seizoen in Lermoos

11 December 2008 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

16 November 2009 - 23 November 2009

Op vakantie naar Polen en de Oekraine

Landen bezocht: